شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

از ابتدای امسال تاکنون 49 باشگاه متخلف ورزشی در کلانشهر مشهد پلمپ شده اند.

گلدوزیان:از ابتدای امسال تاکنون 49 باشگاه متخلف ورزشی در کلانشهر مشهد پلمپ شده اند.وی نداشتن مجوز، فروش داروها و مواد مکمل و عدم صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی برای اعضا را از عمده ترین علل صدور اخطاریه و پلمپ این باشگاهها برشمرد.

دکتر رضا گلدوزیان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون  هزار و 430 مورد بازرسی از باشگاههای ورزشی صورت گرفته و برای 447 باشگاه نیز اخطاریه صادر شده است.
وی نداشتن مجوز، فروش داروها و مواد مکمل و عدم صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی برای اعضا را از عمده ترین علل صدور اخطاریه و پلمپ این باشگاهها برشمرد.
رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح ضربتی بازرسی از باشگاههای ورزشی از ابتدای شهریور ماه در مشهد ادامه داد: این طرح ویژه الزام باشگاهها برای صدور کارت عضویت در کمیته خدمات درمان، اجرا می شود.
وی تاکید کرد: باشگاههای ورزشی موظف هستند هنگام ثبت نام از افراد با اخذ وجه حق عضویت نسبت صدور کارت عضویت در کمیته خدمات درمان آنها به مدت یک سال اقدام کنند اما اغلب باشگاهها از این کار امتناع می کنند.
گلدوزیان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا بیست و هفتم شهریور ماه 152 باشگاه ورزشی بازرسی شد.
وی با اشاره به صدور اخطاریه برای 82 باشگاه متخلف در همین زمینه، افزود: شش باشگاه نیز به دلیل عدم توجه به اخطاریه ها پلمپ شدند.
رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی حق عضویت پرداختی توسط هر ورزشکار را برای استفاده از خدمات درمانی یک ساله حدود 150 هزار ریال اعلام و بیان کرد: گاهی باشگاه داران این مبلغ را از اعضای خود دریافت می کنند ولی نسبت به صدور کارت عضویت در کمیته خدمات درمان آنها اقدامی نمی کنند که این امر تخلف محض است.
وی گفت: امسال تاکنون در کلانشهر سه و نیم میلون نفری مشهد مشهد 85 هزار نفر تحت پوشش عضویت کمیته خدمات درمان قرار گرفته اند.
حدود هزار و 300 باشگاه ورزشی در مشهد فعالیت می کنند.