شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

نعیمه سپهری فر بیان کرد;

عملکرد 6 ماهه ابتدای سال کمیته نظارت بر سلامت

مسئول کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماكن ورزشي یزد درگفت و گو با سایت این هیئت عملکرد 6 ماهه خود را تشریح کرد.وی اقدامات نظارتي ، تعامل و همكاري مشـترك بـا تمـامي هیأت های ورزشي را سرلوحه اقدامات این کمیته قرار می دهد.

 نعیمه سپهری فر بیان کرد:درصورتي كه مسئولان باشگاه ورزشي آیین نامه و دستور العمل های اداره ورزش و جوانان را عمل ننمایند یا برخلاف آنها عمل کنند در مرحله اول مشمول تذکر می باشند و بعد از 15 روز مجدد بازرسی به عمل خواهد آمد . اگر در راستای رفع تخلف، اقدامی صورت نگرفته بود اخطار کتبی و گزارش به اداره ورزش و جوانان اعلام می گردد تا اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین همه ساله از باشگاههای برتر نیز تقدیر و تشکر به عمل می آید.


وی همچنین در ادامه عنوان کرد، بازرسی های این ستاد هر ماه به طور مستمر انجام می گیرد. بازرسین برطبق فرم های ارسالی از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی از باشگاههای ورزشی بازرسی بعمل می آورند.


تعداد بازرسی انجام گرفته از ابتدای سال تا کنون 961 مورد  که شامل بازرسی اولیه ، ثانویه  و ادواری  می باشد.  که در بخش بانوان  574 مورد و آقایان 387 مورد بازرسی انجام گرفته است. که از این تعداد 15 مورد تذکر گرفتند و 13 مورد اخطار کتبی گرفتند و 15 باشگاه نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


بارزرسین ستاد در طی روند بازرسی های مداوم اقدام به بیمه ورزشی ورزشکاران می نمایند که این خود موجبات رضایت مسئولین باشگاه را در پی داشته است و همچنین بازرسی از اماکن ورزشی همچنان بصورت مستمر ادامه دارد.


ستاد نظارت بر سلامت در فرآيند فعاليت خود مقوله آموزش را به عنوان يكي از اصول راهبردي نظارت بر اماكن ورزشي محسوب نموده و روشهاي مختلف آموزش را در كالبد اجرايي خود به صورت مستمر پيگيري می نماید . این هیأت نیز همه ساله به برگزاری دوره آموزشی عوارض دوپینگ و مکمل های مجاز و غیر مجازجهت آشنایی مربیان و ورزشکاران  اقدام می نماید.