دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

مصاحبه

مصاحبه اختصاصی روابط عمومی هیات پزشکی با دکتر طایفه به بهانه برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون پزشکی در تاریخ 6 آبان ماه

فدراسیون پزشکی ورزشی یکی از ارکان مهم جامعه ورزشی بوده و به نوعی سلامت و درمان ورزشکاران را در تمامی رده های بین المللی، کشوری،استانی،منطقه ای و بومی تامین میکند ریاست این فدراسیون نیز در این راستا مسئولیت مهمی بر دوش خود از نظر تدوین بهترین سیاست و ارائه برنامه های کاربردی خواهد داشت.

فدراسیون پزشکی ورزشی تنها فدراسیون در بدنه سیستم ورزشی کشور می باشد که با تماهی فدراسیون های ورزشی در تعامل بوده و به نوعی تدوین برنامه هایی که با سلامت و درمان ورزشکار مرتبط می باشد بر عهده این فدراسیون می باشد.مجمع انتخابات فدراسیون پزشکی که در تاذیخ 6 آبان ماه جهت انتخاب ریاست این فدراسیون برگزار خواهد شد بهانه ای شد تا یک مصاحبه اختصاصی با دکتر طایفه رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی انجام گردد.

1-آقای دکتر طایفه خواهشمند است خودتان را بیشتر برای خوانندگان این مصاحبه معرفی نمایید؟

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) محضر مقام معظم رهبری، جامعه مسلمان و ورزشکار کشور بنده دکتر شهرام طایفه دارای مدرک دکتری عمومی می باشم که به مدت 25 سال است در خدمت جامعه ورزشی استان می باشم.

2-آقای دکتر به نظر شما برگزاری انتخاب فدراسیون و تعیین تکلیف مدیریتی پایدار آن چه تاثیری بر روند برنامه های مجموعه پزشکی ورزشی خواهد داشت؟

به هر حال ثبات مدیریتی در هر مجموعه سازمانی باعث تدوین برنامه های بلندمدت و پایدار جهت اهداف آن سازمان می شود و فدراسیون پزشکی نیز با تعیین تکلیف مدیریتی خود می تواند گام محکمی در راستای تدوین برنامه های کاربردی و سازنده در جامعه ورزشی کشور بردارد.

3-با توجه به اینکه در اساسنامه فدراسیون های ورزشی مجمع فدراسیون ها بالاترین رکن تصمیم گیری آن فدراسیون تعریف شده است اهمیت مجمع فدراسیون پزشکی در پیشبرد اهداف این فدراسیون چیست؟

همانطوری که در دین مبین اسلام به خرد جمعی توصیه فراوان شده انتخابات فدراسیون های ورزشی که صورت مجمع برگزار می گردد و نیز نوعی خرد جمعی در انتخاب اصلح ترین فرد برای پست ریاست فدراسیون می باشد.در این مجمع روسای هیات های تمامی استان های کشور،نمایندگان ورزشکاران و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان حضور خواهند داشت که به نوعی دیدگاه کشوری و جمعی در انتخاب یک فرد که مصالح کل کشور و جامعه ورزشی می باشد در نظر گرفته می شود.

4-با توجه به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی یک فدراسیون بینابینی محسوب می شود و به همه هیات ها و فدراسیون ها های دیگر خدمات ارایه می کند تعیین تکلیف مدیریت آن چه تاثیری بر مجموعه ورزشی دازد؟

فدراسیون پزشکی ورزشی تنها فدراسیونی است که عملکرد و برنامه های آن بر تمامی فدراسیون های ورزشی کشور تاثیرگذار می باشد و به همین خاطر می باشد که اعلام تاریخ انتخابات مجمع فدراسیون هرجی از شور و نشاط را در دل جامعه ورزشی کشور ایجاد کرده است چون به نوعی بلاتکلیفی این فدراسیون باعث بلاتکلیفی ورزشی کشور خواهد شد.

5-آقای دکتر در پایان ضمن تشکر از شما مطلب خاصی دارید برای خوانندگان محترم بیان بفرمایید؟

بنده نیز ضمن تشکر از شما و تمامی همکاران روابط عمومی استدعا دارم که با هدایت صحیح اخبار این مجمع به صورت مثبت و ارزنده در برگزاری آرام و سالم این رویداد مهم نقش ارزنده ای داشته باشید.

 

و یک پیام هم برای ریاست آینده فدراسیون پزشکی دارم و آن اینکه همانطوری که می بیند الان یک شور و هیجان کشوری جهت این انتخاب ایجاد گردیده، این شور و نشاط به نحو احسن پاسخ داده شود و از نظر اختصاص امکانات و برنامه ریزی تمامی استان ها مدنظر قرار گرفته و در ارزیابی عملکرد هیات های استانی نیز شرایط اقلیمی و بومی استان هانیز در نظر گرفته شده و هیچگاه استانهای خوش آب و هوا و بزرگ را با استانهای محروم و دورافتاده کشور با یک معیارسنجش مورد ارزیابی قرار ندهند.