دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

دکتر طایفه:ورزش ایران از تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون پزشکی خوشحال است

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی که بیش از دو دهه است در سمت های مختلف به جامعه ورزش استان خدمت می کند ، تاکید کرد که خبر برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون و تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون نه تنها باعث شور و نشاط مجموعه پزشکی ورزشی که خوشحالی مجموعه ورزش کشور را به دنبال داشته است.

فدراسیون پزشکی ورزشی یکی از ارکان مهم جامعه ورزشی بوده و به نوعی سلامت و درمان ورزشکاران را در تمامی رده های بین المللی، کشوری،استانی،منطقه ای و بومی تامین می کند ، به واقع این فدراسیون تنها فدراسیون در بدنه ورزش کشور است که با تمامی فدراسیون های ورزشی در تعامل بوده و به نوعی تدوین برنامه هایی را که با سلامت و درمان ورزشکار مرتبط است ، بر عهده دارد. در شرایطی که پس از یک سال اداره این فدراسیون به شکل سرپرست ، قرار است مجمع انتخابات فدراسیون روز 6 آبان ماه برگزار و رئیس آن برای یک دوره چهارساله انتخاب شود،دکتر شهرام طایفه رئیس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی و یکی از با سابقه ترین اعضای مجمع انتخابات فدراسیون گفت وگویی با سایت خبری هیات پزشکی ورزشی استان انجام داده است که در ادامه می خوانید:


- به نظر شما برگزاری انتخاب فدراسیون و تعیین تکلیف مدیریتی آن چه تاثیری بر روند برنامه های مجموعه پزشکی ورزشی خواهد داشت؟


به هر حال ثبات مدیریتی در هر مجموعه سازمانی باعث تدوین برنامه های بلندمدت و پایدار جهت اهداف آن سازمان می شود و فدراسیون پزشکی نیز با تعیین تکلیف مدیریتی خود می تواند گام محکمی در راستای تدوین برنامه های کاربردی و سازنده برای جامعه ورزشی کشور بردارد.


با توجه به اینکه در اساسنامه فدراسیون های ورزشی مجمع فدراسیون ها بالاترین رکن تصمیم گیری آن فدراسیون تعریف شده است اهمیت مجمع فدراسیون پزشکی در پیشبرد اهداف این فدراسیون چیست؟


انتخابات فدراسیون های ورزشی که صورت مجمع برگزار می شود نوعی خرد جمعی در انتخاب اصلح ترین فرد برای پست ریاست فدراسیون است. در این مجمع که روسای هیات های تمامی استان های کشور،نمایندگان ورزشکاران و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان حضور خواهند داشت، امیدواریم دیدگاه ملی و جمعی این مجمع به انتخاب یک فرد اصلح برای ریاست فدراسیون منجر شود و مجمع بتواند تصمیم شایسته ای برای چهارسال آتی پزشکی ورزشی ایران بگیرد.


با توجه به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی یک فدراسیون بینابینی محسوب می شود و به همه هیات ها و فدراسیون ها های دیگر خدمات ارایه می کند ، تعیین تکلیف مدیریت آن چه تاثیری بر مجموعه ورزشی دارد؟


همان طور که گفتید فدراسیون پزشکی ورزشی تنها فدراسیونی است که عملکرد و برنامه های آن بر تمامی فدراسیون های ورزشی کشور تاثیرگذار است، به همین دلیل اعلام تاریخ انتخابات مجمع فدراسیون باعث خوشحالی جامعه ورزشی کشور شد چون بلاتکلیفی این فدراسیون باعث بلاتکلیفی حوزه سلامت ورزش کشور بود.


چه انتظاری از رئیس آینده فدراسیون دارید؟


رئیس آینده فدراسیون پزشکی ورزشی این روزها می بیند چه شور و هیجان سراسری به خاطر تعیین تکلیف مدیریتی فدراسیون در بین همکارانمان ایجاد شده ، انتظار این است پاسخ مناسبی به این شور و نشاط داده شود و از نظر اختصاص امکانات و برنامه ریزی تمامی استان ها مدنظر قرار گرفته و در ارزیابی عملکرد هیات های استانی نیز شرایط اقلیمی و بومی استان ها نیز در نظر گرفته شود .


نکته پایانی..


در پایان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به همه مسئولان نظام اسلامی و جامعه ورزش کشور لازم است این نکته را یادآور شوم که در این روزهای حساس منتهی به مجمع انتخابات فدراسیون ، انتظار از روابط عمومی مجموعه این است که با هدایت صحیح اخبار این مجمع به صورت مثبت و ارزنده در برگزاری آرام و سالم این رویداد مهم نقش ارزنده ای داشته باشید.