دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

اولین دوره کارگاه تجویز تخصصی کفش ورزشی در مشهد برگزار شد

کارگاه تجویز تخصصی کفش ورزشی برای اولین بار با همکاری هیات پزشکی ورزشی استان و پژوهشگاه تربیت بدنی و ورزش در مشهد برگزار شد

 


کارگاه تجویز تخصصی کفش ورزشی روز پنجشنبه 14 آبان 1394 با تدریس آقای دکتر علی شریف نژاد عضو هیت علمی پژوهشگاه در محل مرکز جامع علمی کاربردی هتل پردیسان مشهد برگزار گردید.


دکتر علی شریف نژاد، متخصص بیومکانیک ورزشی از کشور آلمان به عنوان رئیس کمیته بیومکانیک هیت پزشکی ورزشی، آخرین یافته­های علمی و مباحث مربوط به شیوه­های انتخاب یک کفش ورزشی مناسب بر اساس استانداردهای بین المللی را در این کارگاه آموزشی معرفی نمودند. در این کارگاه آموزشی که به مدت سه ساعت برگزار شد، مباحث مختلفی از جمله: تاثیرات مکانیکی کفش نامناسب بر بدن، ویژگیهای بیومکانیکی کفش در رشته های مختلف ورزشی، معرفی پروتکل استاندارد به منظور انتخاب یک کفش مناسب بر اساس ویژگیهای پای افراد و رشته ورزشی آنها و چگونگی طراحی و ساخت کفی منحصر به فرد کفش بر اساس اسکن دینامیکی کف پا مطرح گردید.


در این کارگاه 60 نفر از نمایندگان هیات­های ورزشی استان خراسان رضوی، مربیان رشته­های مختلف ورزشی، فیزیوتراپها و دانشجویان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی حضور داشتند که گواهی شرکت از طرف هیت پزشکی ورزشی دریافت نمودند.