چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به ما بپیوندید

بسیج اجتماعی پیشگیری از مصرف شیشه

امروزه اعتیاد به عنوان یک تهدید و بحران در جهان و ایران مطرح است و سوءمصرف مواد از موانع قابل ملاحظه توسعه جوامع است.

تولید و خرید و فروش مواد می تواند ثبات فرهنگی –اجتماعی و سیاسی کشور را تحلیل برده و روند استقلال کشور را مورد تهدید قرار دهد.گرچه مشکلات خاص ناشی از مواد و رفتارهای ناشی از سوءمصرف و اعتیاد در میان کشور ها و فرهنگ ها تفاوت دارد.


اما در هر بافت فرهنگی، سو مصرف مواد به سلامت فرد، زندگی خانوادگی، اقتصاد و امنیت و رشد فرهنگی جامعه آسیب می رساند.سوءمصرف مواد برتمامی بخش های یک جامعه تاثیر می گذارد ولی بیش از هر چیز جوانان که سرمایه های آینده کشور هستند را تهدید می کند.


تلاش های گسترده خنثی سازی، کوشش برای جایگزینی محصولات دیگر جهت کاهش تولید، جلوگیری از ورود مواد به داخل کشور و توزیع آن تاثیر ناچیزی در دسترسی به مواد داشته است.


تنها با شناخت و درک عمومی از مواد به عنوان یک تهدید ملی، مانع مهم در رشد مداوم و رشد همکاری دو جانبه مردم و دولت و اضافه شدن برنامه های جدی پیشگیرانه به سیاست های مبارزه با مواد بوده است که موفقیت هایی در مهار و کاهش سوء مصرف و صدمات حاصل از آن در برخی از کشور ها کسب گردیده است.


با توجه به اینکه قاچاقچیان متاسفانه با تبلیغات غلط موادی چون متاآمفتامین و روان گردان ها و شیشه را به راهکاری برای درمان بیماری ها همچون لاغری، افسردگی، ناتوانی جنسی ، بهبود پوست عنوان می کند و این در حالی است که فردی که در این مسیر می افتد بازگشتش به زندگی سالم بسیار سخت است.


لذا هیات پزشکی ورزشی استان یزد در نظر دارد با طرح بسیج اجتماعی پیشگیری از مصرف شیشه و روان گردان ها گامی کوچک در خصوص آگاه سازی و حساس سازی  جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان درباره مصرف شیشه بردارد.بدین وسیله از تمام ورزشکاران، نوجوانان  و جوانان عزییز کشورمان دعوت می شود تا با ثبت نام و بسیج اجتماعی مبارزه با شیشه و روان گردان به ما بپیوندید و پیام رسان سلامتی، شادی و اجتماعی سالم باشند.


آدرس:بلوار طالقانی، کوچه شهید فتوحی(حنا)مجموعه ورزشی پاک نژاد هیأت پزشکی ورزشی استان یزد شماره تماس:03536263000


دکتر مژگان حبیبی نیا مسئول کمیته آموزش


اکرم بهمنی مسئول کمیته روانشناسی