شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

تفاوت بین کمر درد حاد و مزمن در چیست(درمان های جراحی)

بنابر تشخیص جراحی ممکن است اولین انتخاب پزشک باشد هرچند این قضیه نادر است. همچنین برای کمر درد های مزمن که در مورد آن درمان های دیگر باشکست مواجه شده است.

همچنین برای کمر درد های مزمن که در مورد آن درمان های دیگر باشکست مواجه شده است. اگر همیشه احساس درد می کنید یا به تکرار اتفاق می افتد و با خواب، شغل و فعالیت روزانه شما تداخل دارد ممکن است جراحی جز کاندیداهای درمان باشد.


به طور کلی دو گروه از مردم برای درمان نیاز به جراحی دارند تا مشکلات ستون فقرات و سیاتیک خود را حل کنند. تشخیص این بیماری ها به وسیله ی فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی، اسپوندیلولیستزی یا شکستگی مهره که عصب را درگیر می کند همراه است.


افراد گروه دوم کسانی هستند که فقط درد کمر غالب دارند.این افراد احساس درد ناشی از انحطاط دیسکی می کنندکه با افزایش سن دیسک وضعیت بدتری به خود میگیرد. معمولا جراحی ستون فقرات در افرادی که سیاتیک دارند قابل پیش بینی تر از کسانی است که غالبا کمر درد دارند.


بعضی از تشخیص هایی که نیازمند جراحی هستند شامل:


فتق دیسک:مشکلی خیلی دردناک که در آن پوشش سخت بیرونی دیسک که قسمت های دایره ایی از بافت هم بند است و مهره ها روی آن حرکت می کنند آسیب می بیند و به دیسک اجازه میدهدمانند ژله به اطراف حرکت کند و به اعصاب آسیب برساند که منجر به سیاتیک  و درد اعصاب پاهامیشود. فتق دیسک گاهی پارگی دیسک هم نامیده میشود.


تنگی کانال نخاعی: که از طریق آن کانال نخاعی باریک می شود. علت این مشکل رشد بیش از حد استخوان است که به دلیل آرتروز ستون فقرات اتفاق می افتد. فشردگی و تراکم اعصاب به دلیل تنگی کانال نخاعی نه تنها باعث درد می شود بلکه باعث بی حسی و درد پا و از دست دادن کنترل مثانه و روده می شود.


 ممکن است بیماران برای راه رفتن در هر مسافتی دچار مشکل شوند و درد شدیدی همراه با سوزن سوزن شدن و بی حسی را تجربه کنند.


اسپوندیلولیستزی: در این شرایط یک مهره از ستون فقرات از جای خود خارج میشود. از آنجایی که ستون فقرات تلاش دارد تا استقامت خود را حفظ کند فواصل بین مهره ها بیشتر می شوند و عصب را در تنگنا قرار می دهد. این مشکل نه تنها ممکن است کمر درد را ایجاد کند بلکه سیاتیک پا را شدید تر میکند.


شکستگی مهره: این شکستگی ها از آسیب دیدگی به مهره ستون فقرات یا خرد شدن مهره ها به دلیل پوکی استخوان ناشی می شود. که اغلب باعث کمردرد میشود که به خاطر پوکی استخوان است و براعصاب فشار می آورد و نهایتا باعث درد پا می شود.


انحطاط دیسک: دیسک مهره ی اکثر انسانها در طول زندگی رو به ساییدگی می گذارد اما در بعضی از آنها این روند پیری به مرور زمان دردناک میشود و به شدت در کیفیت زندگی آنها اثر میگذرد.


مترجم: فرزانه صادقیان


کارشناس ارشد حرکات اصلاحی و آسیب شناسی


منبع:www.stopsportsinjuries.org