یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

در یزد برگزار شد;

کارگاه مهارت های زندگی

هدف دوره پا به پاي رشد علمی در تهیه و تامین امکانات و شرایط مختلف زندگی، روانشناسان با بررسی توانایی هاي انسان به یافته هاي با ارزشی دست یافته اند که به انسان کمک می کند، در کنار رفاه ظـاهري و رشد امکانات زندگی، بتواند درگیري هاي ذهنی خود را حل کرده و در آرامش زندگی کند.

یکی موضوعات روانشناسی که مورد توجه قرار گرفته است، مهارت هـاي زنـدگی اسـت. مهـارت هاي زندگی توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند در موقعیت هاي مختلف، عاقلانه و صـحیح رفتار کنیم. به طوري که آرامش داشته باشیم، لذت ببریم و درعـین حـال بـا دیگـران ارتبـاط مفیـدي برقرار کنیم؛ بدون توسل به خشونت و یا خودخـوري بتـوانیم مسـایل پـیش آمـده را حـل نمـائیم و سرانجام ضمن کسب موفقیت در زندگی، احساس شادمانی داشته باشیم مهارت هاي زندگی جزو طرح هاي پیشگیرانه - ارتقـایی بهداشـت روان اسـت کـه توسـط سـازمان جهانی مطرح شده است. در سایه تامین چنین اهدافی، توانایی هاي روانـی- اجتمـاعی افـراد افـزایش پیدا می کند و باعث می شود که آنان مسئولیت هاي مربوط به نقش هاي اجتماعی خود را پذیرفتـه و بدون صدمه زدن به خود و دیگران با چالش ها ومشکلات زندگی رو به رو شوند. همچنـین موجـب می شود انتخاب ها و رفتارهاي سالمی در سراسر زندگی داشته باشند. آموزش مهارت هاي زندگی نیز براي کمک به شرکت کنندگان دوره و تحقق موضـوعات بیـان شده، طراحی شده است. درواقع، هدف اصلی از آموزش این مهارت ها، کمک به شرکت کنندگان در جهـت شناخت هر چه بهتر خود، کنترل هیجانات و استرس ها و حل کردن هر چه بهتر مسایل و مشـکلات است. امید است براي شرکت کنندگان دوره قابل استفاده و بهره برداري باشد.


دوره مهارت های زندگی به مدت 24 ساعت ویژه والدین در محل مدرسه جوادالائمه یزد برگزار شدساعت که 10مهارت خودآگاهی، مهارت همدلی، مهارت ارتباط موثر، مهارت حل مساله و تصمیم گیری، مهارت رفتار جرات مندانه، مهارت مقابله با خلق منفی، مهارت مدیریت استرس، مهارت مدیریت خشم، مهارت تفکر خلاق، و مهارت تفکر نقاد آموزش داده می شود این کارگاه از تاریخ 15/10/94 شروع شده و به صورت جلسات هفتگی در حال برگزاری است.