شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

راه اندازی مرکز پزشکی ورزشی رقابتهای آسیایی کونگ فو تو آی در قصرشیرین

شهرستان مرزی قصرشیرین در كرمانشاه به عنوان ميزبان اولین دوره رقابتهای آسیایی کونگ فو تو آی در حال فراهم نمودن امكانات لازم در تمامي حوزه هاي مختلف از جمله پزشكي ورزشي براي برگزاري مناسب اين رويداد آسیایی مي باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه دکتر کاظمی با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی کمیته پزشکی مسابقات با حضور مسوولین اجرایی و فنی این رقابتها اظهار داشت : اعضای ستاد پزشکی با پیش بینی لازم در خصوص احتمال آسیب های ورزشی و همچنین سطح این رشته و سبک های مختلف معرفی و بر این اساس مرکز پزشکی ورزشی در محل برگزاری مسابقات تشکیل شد.


رییس ستاد پزشکی این رقابتها افزود : علاوه بر ارایه خدمات درمانی و مشاوره ای در جریان برگزاری این مسابقات، قبل از وزن کشی معاینات سلامت آقایان و بانوان نیز انجام و بر اساس درخواست فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی کلیه ورزشکاران داخلی و خارجی صرفاً با ارائه گواهی سلامت اجازه ورود به مسابقه را خواهند داشت.


کاظمي گفت : كليه شرايط لازم براي حفظ سلامت ورزشكاران از جمله استقرار تيم پزشکی، امکانات ویژه پزشکی و دارویی، سخت افزاری ،آمبولانس Mobile ICU  و کادری مجرب متشکل از پزشکان و پزشکیاران آموزش دیده  مهیا شده  و در طول برگزاري رقابتها در محل برگزاری و اسکان به ورزشکاران خدمات مطلوب درمانی ارائه خواهند نمود.


دکتر سعید کاظمی از حضور کادر همکار جمعیت هلال احمر و فوریتهای پزشکی نيز در اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت : با توجه به آئین نامه خاص پوشش پزشکی رقابتهای برخوردی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و با توجه به حضور ورزشکاران حرفه ای از کشورهایی آسیایی امکان انتقال مصدومین به طریق هوایی نیز میسر گشته که بر این اساس در این رقابتها هلال احمر و فوریتهای پزشکی نیز همکاری و حضوری فعال خواهند داشت.


قابل ذکر است در اولین دوره رقابتهای تو-آی قهرمانی آسیا 200 ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان از 20 کشور و از تاریخ پنجم لغایت دهم بهمن ماه در سه استایل نیمه آزاد مایانا روش مبارزه مختص ایرانی‌ها، گیلما روش مبارزه شمال ایران، دوچوب روش مبارزه سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی با هم به رقابت خواهند پرداخت.


 قصرشیرین با توجه به شرایط گرمسیری و داشتن آب و هوای معتدل در فصل زمستان، هتل ها و اماکن اقامتی و همچنین مجموعه های ورزشی مناسب شرایط مطلوبی را برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی فراهم کرده است.