دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

هیچ رقابتی بدون حضور پزشکیاران ورزشی در قم برگزار نمی‌شود

هیچ رقابتی بدون حضور پزشکیاران ورزشی در قم برگزار نمی‌شود

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم در همایش و دوره پزشکیاران ورزشی گفت: اهمیت حضور پزشکیاران ورزشی در مسابقات بسیار بالا است و هیچ رقابتی بدون حضور پزشکیاران ورزشی برگزار نمی abcdشود

به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی قم ، محمد گلفشان در مراسم قدردانی از هیئت‌های برتر و پزشکیاران نمونه ورزش قم تصریح کرد: برای پوشش پزشکی مسابقات ورزشی بر اساس درخواست هیئت‌های ورزشی استان قم اقدام و سرویس‌دهی می‌کنیم.


وی ادامه داد: پوشش پزشکی و امدادی مسابقات ممکن است از نظر بسیاری از افرادی که در حاشیه برگزاری رقابت‌های ورزشی قرار دارند کار ساده و آسانی تلقی شود، به همین خاطر است که در بسیاری از رقابت‌های ورزشی شاهد برخورد خوبی با پزشکیاران ورزشی نیستیم که البته این رفتار باید اصلاح شود و کار ارزشمند پزشکیاران ورزشی کمرنگ جلوه داده نشود.


اهمیت حضور پزشکیاران به عنوان یکی از ابراز مهم برگزاری رقابت‌های ورزشی


رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم افزود: در سال‌های اخیر البته این رفتار و برخورد با پزشکیاران ورزشی کمی بهتر شده و حضور پزشکیاران به عنوان یکی از لوازم و ابراز مهم و ضروری برگزاری رقابت‌های ورزشی مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد اما باز هم از نظر ما جایگاه فعلی برای پزشکیاران ورزشی در محیط برگزاری مسابقات مطلوب نیست و گاها دوستان ما در میادین ورزشی با بی‌مهری روبه‌رو می‌شوند.


وی تاکید کرد: عزت و احترام پزشکیاران ورزشی برای تمامی هیئت‌ها و مسئولین برگزاری رقابت‌های ورزشی سطح استان واجب است، چطور وقتی که داور در میدان مسابقه نباشد آن رقابت برگزار نمی‌شود؟ اهمیت حضور پزشکیاران ورزشی نیز در مسابقات به همین اندازه بالا است و هیچ رقابتی بدون حضور پزشکیاران ورزشی در قم برگزار نمی‌شود و چنانچه این کار صورت بگیرد مسئولیت هر گونه اتفاق غیر مترقبه‌ای برای ورزشکاران بر عهده متولی آن مسابقات است.


برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پزشکیاران ورزشی قم


گلفشان بیان کرد: از هیئت‌های ورزشی استان می‌خواهم که به عزیزان پزشکیار بیشتر توجه و آنها را تکریم کنند، هر سال پوشش مسابقات ورزشی را به طور کامل انجام می‌دهیم و برای دوستانی که در این مسئولیت تلاش می‌کنند دوره‌های بازآموزی و آموزش‌های جدید می‌گذاریم تا مبادا در هیچ رقابتی با مشکل خاصی از نظر پزشکی و امدادی مواجه شویم و سلامت ورزشکاران عزیز ما به خطر بیافتد.


وی عنوان کرد: حضور در دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای تمامی پزشکیاران ورزشی واجب و لازم است، برای تمامی عزیزان گواهی یک‌ساله فعالیت در پزشکیاری صادر می‌شود و باید به دقت مسئولیت خود را اجرا کنید که مبادا مشکلی برای ورزشکاری به وجود بیاید.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم با اشاره به برگزاری همایش و دوره آموزشی ویژه پزشکیاران ورزشی در قم، تصریح کرد: ما برای اینکه به تعداد مورد نیاز برای پوشش مسابقات ورزشی، پزشکیار داشته باشیم در این دوره آموزشی که اول و دوم بهمن ماه برگزار می‌شود، پزشکیاران جدید نیز آموزش می‌دهیم.


وی خاطرنشان کرد: اهمیت دوره‌های آموزشی بسیار بالا است، اگر فردی در حین برگزاری مسابقات دچار آسیب شد، پزشکیاران ورزشی باید در بهترین شرایط آمادگی برای امداد رسانی باشند زیرا ما علاوه بر اهمیتی که به بیمه ورزشکاران برای موضوع سلامت آنها داریم، برای تضمین سلامت قهرمانان و ورزشکاران پزشکیاران ورزشی را آموزش می‌دهیم.


آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی برای هیئت‌های ورزشی قم


گلفشان افزود: اگر هر یک از هیئت‌های ورزشی استان قم درخواستی مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و اختصاصی آن هیئت را ارائه کنند با کمال میل می‌پذیریم و برگزاری آن دوره را با حضور بهترین مدرسین کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم اما به غیر از یک یا دو هیئت ورزشی، درخواستی در این زمینه از هیئت‌های استان نداشته‌ایم که این جای تعجب دارد.


وی یاد آور شد: وقتی هیئت‌های ورزشی استان قم درخواستی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان، مدیران و ورزشکاران و باشگاه‌های مورد پوشش خود ندارند، بدین معنی است که از تمام دانش ورزش برخوردارند و علوم مختلف ورزش را می‌دانند و این در مجموع نیاز به بازنگری دارد.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم افزود: ما دوره ماساژ ورزشی را سه سال قبل در استان قم برگزار کردیم در حالی که با استقبال کمی مواجه شدیم، اما در چند روز اخیر مراجعه‌ای داشتیم مبنی بر شرکت در دوره آموزشی ماساژ ورزشی در شهر شیراز، خودتان در نظر بگیرید مربی ما باید این همه هزینه کند و راه دور برود تا در این دوره شرکت کند در حالی که وقتی در قم بدون زحمت و با کمترین هزینه دوره آموزشی برگزار می‌کنیم با استقبال بسیار کمی از هیئت‌های ورزشی، باشگاه‌ها و مربیان و ورزشکاران مواجه می‌شویم