دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

برگزاری مجمع عمومی سالیانه هیئت پزشکی ورزشی استان تهران

گرشاسبی: هيئت پزشكي ورزشي، بازوی اصلی فدراسیون است

مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: هيئت پزشكي ورزشي بازوی اصلی فدراسیون پزشکی ورزشی در جهت پیشبرد اهداف فدراسیون است.

مجمع عمومي سالیانه هیئت پزشکی ورزشی استان تهران، امروز دوشنبه با حضور گرشاسبی مشاور وزیر و مدیرکل، دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، میرزاآقابیک معاون توسعه امور ورزش اداره کل، دکتر ثابتی رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان تهران، رحیمی فرد دبیرهیئت و كليه اعضاء در آمفي تاتر اداره كل برگزار گردید.
در این مجمع گرشاسبی، با اشاره به برنامه این اداره کل برای فعال ساخت مجموعه ورزشی تختی در شرق تهران، اظهار کرد: با توجه به مشکل دسترسی این مجموعه هماهنگی و تعامل لازم با شهرداری تهران به عمل آمده تا یکی از ایستگاه های خط 7 مترو در این ورزشگاه احداث شود تا دسترسی عموم مردم به آن میسر و تسهیل شود. علاوه بر این برنامه مهمی که مد نظر داریم ایجاد بزرگترین پایگاه استعدادیابی در این ورزشگاه است، پایگاهی که مطمئنا نقش مهم و پررنگ آن را هیات پزشکی ورزشی بر عهده خواهد داشت.


وی خاطر نشان کرد: بی تردید اهمیت مجموعه پزشکی ورزشی بر کسی پوشیده نیست و چنانچه پزشکی ورزشی نباشد هیچ ورزشی انجام نمی شود و اگر پزشکی ورزشی خوب باشد دیگر هیات های ورزشی بهتر به سمت جلو حرکت می کنند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی هم گفت: سیاست این فدراسیون ارتقاء کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی جامعه ورزش از این مجموعه است، بنابراین رویکرد افزایش صرف آمار ورزشکاران سازمان یافته مطلوب ما نیست.
دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به نقشی که این مجموعه می تواند در توسعه ورزش کشور داشته باشد، افزود: در کنار خدماتی که به ورزش قهرمانی ارائه می دهیم تلاش می کنیم جامعه را از مضرات فقر حرکتی و معضلاتی چون آلودگی هوا و تغذیه غیر استاندارد که سلامت عموم را تهدید می کند، آگاه ساخته و به این ترتیب آحاد جامعه را به سمت و سوی ورزش همگانی تشویق کنیم.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با استقبال از درخواست هیات پزشکی ورزشی استان تهران مبنی بر مساعدت فدراسیون در جهت احداث کلینیک پزشکی در سطح شهر تهران و همچنین یکی از شهرستان های تابعه، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از سیاست های فدراسیون پزشکی ورزشی تمرکززدایی و ارائه خدمات در نقاط مختلف کشور است. پس از بررسی کارشناسی و امکان سنجی، مساعدت لازم را با هیات پزشکی ورزشی تهران در این خصوص خواهیم داشت.


در این جلسه دكتر ثابتي گزارشی در قالب پاورپوينت از عملكرد هيئت در سال 9۴ ارائه داد و در ادامه دکتر نوروزی نیز هیأت پزشکی ورزشی استان تهران را فراتر از یک هیأت دانست و گفت: این هیأت را با دیگر هیأت‌ها مقایسه نمی‌کنیم و بازوی خود در فدراسیون می دانیم.
وی همچنین به تمرکز زدایی کلینیک‌های پزشکی ورزشی اشاره نمود تا اینکه تمامی شهرستان های استان دارای هیأت پزشکی ورزشی باشند.
همچنین شمسه خزانه‌دار هیأت پزشکی ورزشی استان تهران نیز عملکرد گزارش مالی هیأت را ارائه داد و ديگر اعضاء مجمع در خصوص موارد مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.