چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

کارگاه آموزشی ارتقاء سلامت و بهداشت در محیط کاردر اداره ورزش و جوانان محمودآباد برگزار شد

کارگاه آموزشی ارتقاء سلامت و بهداشت در محیط کار با هدف ارتقاء سلامت و بهداشت در محیط های کاری در اداره ورزش و جوانان محمودآباد برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان / صبح روز یکشنبه 18 بهمن ماه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر به همت اداره ورزش و جوانان کارگاه آموزشی  ارتقاء سلامت  و بهداشت در محیط کار با هدف ارتقاء سلامت  و بهداشت در محیط های کاری  با حضور پرسنل اداره ورزش و جوانان توسط هیات پزشکی در سالن اجتماعات اداره   برگزار شد.


 سلحشور مدرس این کارگاه   گفت: برنامه ارتقای سلامت در محل کار به فعالیت هایی که  از سلامت و رفاه کارکنان حمایت می­کند اشاره دارد و این فعالیت ها منجر به تامین آرامش روانی در محیط کار شده  و بسیاری از تنش ها و استرس ها را متعادل خواهد کرد.
سلحشور اظهار  داشت: هدف نهایی ارتقای سلامت در محل کار این است که فرهنگی را ایجاد نماید که نیازهای فردی و سازمانی پیشرفت سلامت را بر آورده سازد و برای آنها ارزش قائل شود. محیطی که بدور از تنش ها و اضطراب های کاری باشد میتواند از طرف کارکنان بعنوان محل امنی برای تامین سلامت روحی و روانی و رفاه قرار گیرد و این محیط قطعا در خانواده نیز تاثیر گذار خواهد بود

 وی  با بیان اینکه هر محیط کاری دارای عوارض و خطراتی است که می تواند سلامت یک فرد را تهدید کند، تصریح کرد:افزایش آگاهی از خطرات آن شغل می تواند نقش موثری در بروز حوادث و یا ایجاد بیماری های احتمالی داشته باشد.


در این کارگاه  اصول نشستن  بر روی صندلی، ،شیوه کار کردن با رایانه ، استراحت در بین کار ،انجام حرکات ورزشی  در محیط کار، عدم ورزش  و تبلی در بین کارکنان  و... ازموارد دیگر مورد بحث توسط  سلحشور مدرس این دوره بوده است.