شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

سرمربی تیم ملی سپک تاکرا ؛

هیأت پزشکی نقطه قوت میزبانی کرمانشاه در اردوهای تیم ملی است

با توجه به برگزاری اردوی یک هفته ی تیم ملی سپک تاکرا در کرمانشاه جهت کسب آمادگی با هدف اعزام به رقابتهای آسیایی کره جنوبی، هیأت پزشکی ورزشی با حمایت همه جانبه امکان بهره مندی ورزشکاران از خدمات مشاوره ای و درمانی را فراهم نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی کرمانشاه سرمربی تیم ملی سپک تاکرا ضمن ابراز رضایت و خرسندی از وجود امکانات و تجهیزات مناسب درمانی و مشاوره ای، خدمات پوشش پزشکی مطلوب و امکان بهره مندی ورزشکاران این رشته مفرح و جذاب از خدمات آموزشی گفت : با توجه به مباحث مطروحه هیأت پزشکی ورزشی نقطه قوت میزبانی کرمانشاه در برگزاری اردوهای تیم ملی جهت اعزام به رقابتهای آسیایی و جهانی می باشد.


رضا رستمی مربی برگزیده فدراسیون جهانی سپک تاکرا در سال 2015 افزود : در این دوره اردویی ورزشکاران با توجه به لزوم آشنایی با مباحث روانشناسی ورزشی به ویژه در موضوعات تمرکز و توجه ، با همکاری کمیته روانشناسی هیأت پزشکی کارگاه آموزشی برگزار شد که خوشبختانه بازخورد مثبتی را در عملکرد ورزشکاران شاهد هستیم.


رستمی انجام ارزیابی تغذیه ای ورزشکاران رشته سپک تاکرا را نیز یادآور شد و اظهار داشت : درکارگاه آموزشی تغذیه مباحث تغذیه ای قبل، حین و بعد از رقابتهای ورزشی ، آشنایی با مکمل های ورزشی وگروه های غذایی تدریس و ارائه و به ورزشکاران ارائه برنامه های کاربردی با هدف بهبود عملکرد و کارایی در میادین رقابتی ارائه شد.


سرمربی تیم ملی از تعیین میزان انرژی مورد نیاز تعیین و گروه های غذایی لازم  ورزشکاران سپک تاکرا با توجه به کار پژوهشی کمیته تغذیه هیأت پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت : با توجه به لزوم افزایش سطح آگاهی ورزشکاران دستورالعمل های استاندارد در خصوص هیدارسیون در ورزشکاران نیز توسط مدرس و مشاوره هیأت پزشکی تدریس و اطلاع رسانی در خصوص نوشیدنی های ورزشی نیز انجام شد.


رستمی به هماهنگی های انجام شده قبل از برگزاری دوره در کرمانشاه با کادر درمانی و آموزشی هیأت پزشکی ورزشی اشاره کرد و اذعان داشت : برنامه ریزی هدفمند هیأت پزشکی واقعا شایسته تقدیر است به گونه ای که حتی در موارد خاص ورزشکاران را در کمترین زمان ممکن به شرایط تمرینی بعد از مصدومیت برگشته اند.  در سال گذشته  مهرداد جعفری از ملی پوشان که به دلیل مصدومیت قرار بود از ترکیب کنار گذاشته شود با بهره مندی از خدمات هیأت پزشکی ورزشی در بخش ارتوپدی، کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی و مشاوره های تخصصی در کمترین زمان به رقابتها برگشت و دو مدال آسیایی را نیز با تیم کسب کرد.


سرمربی تیم ملی در خاتمه ضمن اعلام این مطلب که تیم 20 اسفند به رقابتهای آسیایی در کره اعزام میشود گفت : همه شرایط بالخص خدمات هیأت پزشکی در کرمانشاه عالی است و با توجه به آمادگی مطلوب ورزشکاران امیدواریم در جایگاه برتر رقابتهای آسیایی قرار بگیریم.


شایان ذکر است هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب و کلینیک های تخصصی پزشکی ورزشی، توانبخشی و مشاوره ای همواره در حین برگزاری اردوهای تیم ملی خدمات شایانی به کلیه رشته ها با حضور نیروهای مجرب و کارآزموده ارائه می نماید.