یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

با اشاره به یکساله شدن بیمه ورزشی در گیلان

دکتر حق شناس: 3 هزار ورزشکار گیلانی خدمات درمانی دریافت کردند

هیات پزشکی ورزشی گیلان در حالی همزمان با 15 استان دیگر طرح یکساله شدن عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی(بیمه ورزشی) را در سال جاری عملیاتی می کند که به گفته رئیس هیات در سال گذشته صرفا در بخش خدمات درمانی سه هزار نفر از خدمات این هیات بهره مند شدند.


فدراسیون پزشکی ورزشی از سال جاری به منظور جلب بیش از پیش رضایت ورزشکاران طرح یکساله عضویت در کمیته خدمات درمانی را در 16 استان کشور آغاز کرد و قرار است دیگر استان ها نیز سال آینده به این طرح بپیوندند. در این میان استان گیلان به همراه آذربایجان شرقی، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مازندران و یزد از روزهای ابتدایی سال جاری صدور کارت های یکساله برای ورزشکاران را آغاز کرده است.


دکتر محمد حق شناس ، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گیلان، با اعلام این خبر به سایت خبری هیات گفت:با توجه به گستردگی خدمات هیات لازم بود  که ما نیز طرح یکساله بیمه ورزشی را اجرایی کنیم چرا که  سال گذشته حدود 3 هزار نفر مراجعه کننده خدمات درمانی شامل داخلی، ارتوپدی، تغذیه ، روانشناسی و فیزیوتراپی به ورزشکاران آسیب دیده و افراد دارای بیمه ورزشی ارائه کردیم و لازم بود برای ترغیب هرچه بیشتر ورزشکاران اعتبار کارت های خدمات درمانی را یکساله کنیم.


 وی در ادامه از ارائه 4 هزار جلسه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران آسیب دیده اشاره کرد و گفت: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان درسال گذشته  112 هزارو 285 نفربود.


رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت : سال 93 آمارورزشکاران سازمان یافته گیلان   139 هزارو 821 نفر بود و به دلیل اینکه هنوز قسمتی از اطلاعات ورزشکاران ثبت نشده و  برخی از شهرستانها  لیست سال 94 را به هیات تحویل نداده اند ، این آمار هنوز کامل نیست وافزایش خواهد داشت.


دکتر حق شناس افزود: با توجه به آیین نامه سال 95 فدراسیون  پزشکی ورزشی ایران  مبلغ بیمه ورزشی  افزایش نیافت در مقابل  سقف خدمات ما به ورزشکاران آسیب دیده به میزان 25 درصد افزایش یافته است.



.