یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم

ورزشکاران قم با 15 هزار تومان 365 روز بیمه می‌شوند

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم از تثبیت هزینه دریافتی سال 94 برای بیمه ورزشکاران قم در سال 1395 خبر داد.

دکتر گل فشان در گفت‌وگو با روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی، اظهار کرد: همانند سال 1394 هزینه یک سال برخورداری از خدمات بیمه ورزشی برای تمامی ورزشکاران فعال در استان قم، همان مبلغ 15 هزار تومان است و هیچ‌گونه افزایش قیمت نسبت به سال قبل نداشته‌ایم.


وی با اشاره به جزئیات بیمه ورزشی سال 95 و ارائه فهرست تعهدات و مراکز پزشکی ورزشی قم، عنوان کرد: نوع ارائه بیمه ورزشی به ورزشکاران نسبت به سال گذشته یک تغییر داشته و این تغییر به نفع و سود تمامی عزیزانی است که از این بیمه استفاده می‌کنند.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: در گذشته به این شکل بود که هر زمان که برای دریافت کارت بیمه ورزشی اقدام می‌شد از آن زمان تا پایان سال، امکان استفاده از خدمات بیمه ورزشی وجود داشت اما این شیوه تغییر کرده است.


وی خاطرنشان کرد: از امسال هر زمان که یک ورزشکار برای دریافت کارت بیمه ورزشی خود اقدام می‌کند از آن زمان به مدت یک سال امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه را دارد و برای این منظور همان مبلغ 15 هزار تومان را هزینه می‌کند.


گل فشان ابراز کرد: افزایش سقف تعهدات درمانی و حمایتی فدراسیون پزشکی ورزشی در مقابل آسیب‌هایی که برای ورزشکاران حادث می‌شود از جمله دیگر خدمات مثبت برای بیمه‌های جدید است و با اینکه نرخ بیمه همان 15 هزار تومان سال قبل است اما تعهدات فدراسیون 25 درصد افزایش یافته است.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی عنوان کرد: ورزشکاران می‌توانند با واریز مبلغ 15 هزار تومان به شماره حساب 0102440244002 بانک ملی به نام فدراسیون پزشکی ورزشی و تحویل فیش واریزی خود به هیئت پزشکی ورزشی استان قم برای دریافت کارت بیمه ورزشی سال 95 اقدام کنند.


وی افزود: البته به هنگام مراجعه به این دفتر این هیئت برای دریافت کارت بیمه ورزشی سال جدید، مراجعه کنندگان باید اصل یا کپی کارت ملی را نیز برای دریافت کارت بیمه ورزشی جدید ارائه کنند.


وی یادآور شد: بر اساس قانون، فعالیت تمامی باشگاه‌های ورزشی بدون برخورداری اعضای آنها از کارت بیمه ورزشی مغایر با مقررات است و شرکت در هر میدان رقابتی یا تمرین، بدون همراه داشتن کارت بیمه ورزشی، سلامت جسم ورزشکاران را تهدید می‌کند.


گلفشان تصریح کرد: بدون بیمه ورزشی تمرین کردن یا حضور در مسابقات، بعضی وقت‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیر با هزینه‌های سنگین درمانی برای ورزشکاران را ایجاد می‌کند که از این بابت به تمامی عزیزان ورزشکار هشدار می‌دهیم که حتما از کارت بیمه ورزشی برخوردار باشند. و همچنین با معرفی مراکز وابسته به هیئت پزشکی ورزشی استان قم، بیان کرد: دفتر این هیئت در مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی قم واقع در کوچه شماره هشت خیابان دورشهر با شماره تماس 37734670 در دو نوبت صبح از ساعت 8 الی13و عصر از ساعت 16 الی 21 آماده پاسخگویی در خصوص بیمه ورزشی است.


وی در پایان اظهار کرد: همچنین مرکز فیزیوتراپی صبا واقع در کوچه شماره یک خیابان شهدای هفتم‌تیر، جنب داروخانه هلال احمر با شماره تماس 36505492، مرکز روانشناسی و مشاوره با همین نشانی جنب ساختمان پزشکان میلاد با شماره تماس 36505486 و مرکز مشاوره تغذیه در کوچه شماره پنج خیابان شهدای هفتم‌تیر به شماره پلاک 23 در خصوص بیمه ورزشی پاسخگو هستند.