یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

مسئولان هیات پزشکی و ورزش استان بر بالین قهرمان کشتی

مسئولان هیات پزشکی و ورزش استان بر بالین قهرمان کشتی

پس از انتشار خبر فرنگی abcdکار سنگین وزن اصفهانی که 10ماه است در کنار بی توجهی abcdها در کما بسر می abcdبرد، نمایندگان استانداری اصفهان،شورای شهر و رییس هئیت کشتی این استان بر بالین وی حاضر شدند و قصد دارند وی را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهند.

پس از انتشار خبر فرنگی‌کار سنگین وزن اصفهانی که 10ماه است در کنار بی توجهی‌ها در کما بسر می‌برد، نمایندگان استانداری اصفهان،شورای شهر و رییس هئیت کشتی این استان بر بالین وی حاضر شدند و قصد دارند وی را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، رحیم مهدیان فرنگی‌کار سنگین وزن اصفهانی 10 ماه پیش بدلیل مسمومیت نامعلوم و متعاقب آن نرسیدن اکسیژن به قسمتی از مغز به حالت کما می‌رود. او 7 ماه را در بیمارستان سپری می کند تا اینکه پدر تصمیم می‌گیرد بخاطر کاهش هزینه‌ها او را به منزل بیاورد و خود به همراه همسرش پرستاری او را بر عهده گیرند.

تحمل هزینه‌های سرسام آور نگهداری از فرزند در کما که چیزی بیش از 2 میلیون تومان در ماه است در کنار سختی‌های بسیار دیگر دوران طاقت فرسایی را بر خانواده‌ای که تنها منبع درآمدشان حقوق ناچیز بازنشستگی از تامین اجتماعی است حکمفرما کرده است.هر چند نباید در این میان از همراهی مالی و معنوی دوستان این ورزشکار و موسسه خیریه همدانی‌ها در اصفهان به سادگی گذشت.


وی که روزگاری کشتی‌گیر وزن 130 کیلوگرم بوده، هم اینک با وزنی در حدود 50 کیلوگرم بدون هیچ حرف و سخن و حرکت خاصی و تنها با باز و بسته کردن چشم‌ها با پدر و مادر داغدیده‌اش که داغ یک دختر و پسر جوان را نیز بر دل دارند سخن می‌گوید تا اندک کور سوی امید را در دل پدر و مادر داغدیده‌اش نگاه دار؛ اندک امیدی که پشتوانه دوامشان در این شرایط سخت و نگهداری مشقت بار از فرزند 28 ساله‌شان است.

اینکه رحیم روزی بر می‌خیزد و پدر و مادر را در آغوش می‌گیرد تا مقابل آن‌ها که تنها حامی‌اش بودند سر تعظیم فرود آورد، تنها آرزوی این خانواده است.

از مسئولان ورزش که تا حدی خود را مشغول حواشی و مسائل روزمره کرده‌اند تا لحظه انتشار این خبر بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا خبری نبود اما پدر رحیم مهدیان امروز در گفتگو با خبرنگار ایسنا از حضور مسئولان از استانداری و شورای شهر گرفته تا هئیت کشتی و اداره ورزش و جوانان استان بر بالین فرزندش خبر داد که این عیادتها پس از انتشار خبر در ایسنا رخ داد؛ هر چند دیر اما باز هم جای شکرش باقی است.

اهالی کشتی و مردم نیز باز هم با اطلاع از این اتفاق ناخوشایند پا پیش گذاشته‌اند و انتظار می‌رود خیرین و از همه مهمتر مسئولان ورزش خصوصا اداره کل ورزش اصفهان در تامین هزینه‌های سنگین که به خانواده این کشتی‌گیر تحمیل می‌شود، اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

انتظار این است ارگان‌هایی مانند صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی که یکی از وظایف اصلی‌ آن در همین مواقع ناخوشایند است بسیار جدی‌تر وارد عمل شده و قبل از اینکه یک موضوع رسانه‌ای شود به وظیفه خود که همان حمایت حداقلی از ورزشکاران حادثه دیده است عمل کند.

خبرنگار ورزشی ایسنا در اصفهان بر بالین رحیم مهدیان حاضر شده و گزارشی را از آخرین وضعیت او تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید:

حال عمومی رحیم مهدیان تعریفی ندارد، دقیقاً مثل حال و روز کشتی اصفهان هر دو روزگاری در اوج قدرت بودند، اما امروز در بدترین حالت ممکن قرار گرفته‌اند.

برای دیدن رحیم وارد خانه پدری‌اش می‌شویم، سکوت سنگینی فضای خانه را پر کرده و تنها صدایی که در منزل شنیده می‌شود صدای دستگاه اکسیژنی است که رحیم از آن تنفس می‌کند. درست گوشه سمت راست خانه اتاقی روبه کوچه، رحیم روی تختی بی‌هیچ حرکتی خوابیده است. او امروز تنها 45 کیلو است و از رحیم مهدیان 130 کیلویی تنها عکس‌هایی روی دیوار اتاقش باقی‌مانده که در آنها رقیبان را به خاک نشانده است. انتظاری که امروز از او می‌رود این است که تا کما را ضربه فنی کند.


کما وضعیتی است که رحیم 10 ماه است به آن گرفتار شده است. تنها عضو دارای حرکت او چشمانش است که فقط و فقط به دیواری خیره است که عکس‌های دوران قهرمانی‌اش آویزان است. دقیقاً عکس‌هایی که او پنجه در پنجه حریفان دارد و مدام دستش توسط داوران وسط به نشانه پیروزی بالا برده شده است.

حالا رحیم پنجه در پنجه کما انداخته است و مدام با نگاه به این عکس‌ها در پی فرصتی برای ضربه فنی کردن این وضعیت است. او از معدود کشتی گیران قهرمان اصفهانی در روزگاری است که اصفهان کشتی‌اش خیلی حرفی برای گفتن ندارد.

آنچه رضا مهدیان از اوضاع پسرش می‌گوید حرفی جز بهبودی نیست او مدام تکرار می‌کند که پسرش نسبت به 9 ماه گذشته خیلی وضع بهتری دارد و نوع تنفسش قوی‌تر است. آنچه پدر رحیم را دلگیر کرده مشکلات مالی است؛ مشکلاتی که او را به پایان خط رسانده و می‌گوید: همه خسته شده‌اند اینکه ببینی روی برگه پزشکی پسرت عنوان شده مسمومیت نامعلوم خیلی سخت است. شما وقتی حاصل زحمتت را از دست می‌دهی تا مدت‌ها دلگیری؛ رحیم حاصل یک‌عمر زندگی من است که روی تخت خوابیده و به صدا ی من هیچ پاسخی نمی‌دهد