شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

دکتر گل فشان/ مشکلات کبدی- کلیوی و مسائل ناباروری در انتظار جوانان

دکتر گل فشان/ مشکلات کبدی- کلیوی و مسائل ناباروری در انتظار جوانان

دکتر محمد گل فشان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم در سخنرانی مراسم تجلیل از باشگاههای برتر ضمن ارائه گزارش سال 94 هیئت پزشکی ورزشی گفت

به گزارش سایت خبری هیئت پزشکی ورزشی استان قم دکتر محمد گل فشان رئیس هیئت پزشکی در سخنرانی مراسم تجلیل از باشگاههای برتر ضمن ارائه گزارش سال 94 هیئت پزشکی ورزشی اظهار داشت: بیمه ورزشی از حالت یک ساله خارج شده است و به صورت 365 روزه در آمده است سال گذشته اگر کسی در دی ماه خودش را بیمه می کرد تا پایان اسفندماه بیمه بود اما امسال قم پایلوت طرح 365 روزه شده است و این فرصت خوبی برای ورزشکاران ماست. امسال در سرانه هزینه بیمه ورزشی رشد صورت نگرفته و همانند مبلغ بیمه سال 94 یعنی 15 هزارتومان لحاظ شده است ما علاوه بر این که افزایشی در سرانه بیمه سالانه نداشته ایم خدمات خود را افزایش داده ایم منوط بر این که برگه گزارش حادثه طبق استاندار ارائه شده باشد. در رسانه ملی و موارد دیگر گاهی عنوان می شود که شخص می گوید بیمه ورزشی برای من اقدامی انجام نداده در حالی که قطعاً وی در این شرایط اسناد لازم را کامل نکرده است.


وی افزود هیئت پزشکی ورزشی قم برای این که حداکثر توانمندی ورزشکار آسیب دیده بازگردد اکثرا با اعلام مربی و ورزشکار شخص آسیب دیده را به سرعت به تهران اعزام می کند و این برای مجموعه هیئت پزشکی ورزشی بهتر است که ورزشکار در قم درمان شود اما ما این اعزام را به سرعت انجام می دهیم.امروزه 130 میلیون تومان هزینه آسیب به ورزشکاران پرداخت شده است. 3275 جلسه برای مردان و 770 جلسه برای بانوان در سال 94 پوشش مسابقات انجام شده است. هیئت پزشکی ورزشی در سال حدود 25 میلیون تومان هزینه تجهیزات پوشش مسابقات پرداخت می کند و هزینه های مختلفی نیز برای آموزش پزشکیاران صرف می شود . پزشکیاران را امسال مشغول به کار می کنیم که در بازآموزی امسال شرکت کرده باشد یعنی علوم و دانش به روز در زمینه مواجهه با آسیب در آن پزشکیار وجود داشته باشد تا بهترین خدمات ارائه شود.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی گفت: به همه باشگاه ها و هیئت ها اعلام کرده ایم که با سوبسید، آماده برگزاری دوره های آموزشی هستیم و در بخش آموزش همیار باشگاه ها و هیئت های ورزشی هستیم و از پیشنهادات و درخواست ها استقبال می کنیم


دکتر گل فشان در ادامه افزود: در زمینه مکمل های ورزشی جلسات مفصلی در زمینه استفاده صحیح جلسات زیادی داشته ایم در آینده جوانان ما از مشکلات کبدی، کلیوی و مسائل ناباروری رنج خواهند برد و بخش عظیمی به دلیل استفاد از مکمل های ناسالم است ورزش در جهت سلامتی است و اگر ورزش با سلامتی منافات داشته باشد ادامه آن محلی از اعراب ندارد استفاده نادرست از مکمل ها ورزشکار ما را تهدید می کند اداره کل ورزش و جوانان برای این موارد و بازرسی های لازم اعلام آمادگی کرده است 99 درصد بازرسی های ما در باشگاه ها ارشادی بوده است اما امسال ارشادات در حد لازم ارائه شده و تلاش ما این است که در سال 95 با توجه به قانون اقدامات را انجام داده و اداره ورزش و جوانان در زمینه تخلفات تصمیم گیری خواهد کرد.