یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

آماده سازی قبل از مسابقه

آماده سازی کوتاه مدت شامل استرتژیهای روحیه بخشی روز قبل از مسابقه، صبح روز مسابقه، دقیقا پیش از آغاز مسابقه و در طول مسابقه است.

در اینجا استرتژیهای آماده سازی ذهنی کوتاه مدت پیش از مسابقه را مورد بررسی قرار خواهیم داد:


 


1- بیشتر برروی نقاط قوت خود تمرکز کنید.


نقاط ضعف خود را به آموزشهای بلند مدت بسپارید. شما باید پیش از مسابقه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و یاد آوری های نقاط قوت خود، در تسریع این امر به شما کمک خواهد کرد.


 


2- روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید.


 تا جایی که امکان دارد از شرایط تنش زا که باعث تخلیه انرژی و عملکرد شما میگردد، اجتناب کنید. از فعالیتهایی که باعث خستگی، افسردگی و منفی گرایی شما می شود نیز خود داری کنید.


 


3- برنامه استراحت، تغذیه، تمرین و آرام سازی داشته باشید.


این امر باعث میگردد تا احساس  بهتر و اعتماد به نفس بیشتری در خود داشته باشید.


 


4- از تمرین بیش از حد اجتناب کنید.


کار و تمرین سخت به شما کمک می کند، اما این تمرینات بیش از حد و پر فشار در دقایق آخر گزینه مناسبی نیست پس بهتر است برروی نقاط مثبت خود تمرکز کنید.


 


 


5- نقشه بازی داشته باشید.


بسیار مهم است که بدانید در طول مسابقه قصد انجام چه کاری را دارید. نقشه استرتژیکی خود  را به شانس وا مگذارید و سعی کنید تمام اصول خود را مورد توجه قرار دهید.


 


6-  نتایج مثبت را برای مسابقه خود به تصویر بکشید.


تجزیه و تحلیل اینکه ممکن است چه اتفاقاتی رخ دهد و برنامه ریزی برای تمام پیامد های منفی را به هفته های قبل از تمرین موکول کنید. سعی کنید مثبت اندیشی را در دقایق آخر جایگزین آن کنید.


 


7- زمان خود را با کسانی بگزرانید که تلاشهای شمارا ارج می نهند.


شما باید با کسانی باشید که از توانا یی های شما حمایت کرده، شمارا تشویق نموده و باور داشته باشند. این مساله مستقیما بر باور و توانایی هایتان تاثیر گذار است. هر انسانی در مورد عملکرد های موفقیت آمیز خود داستانی دارد. اما نکته کلیدی، تشخیص این نکته است که شما باید نحوه آمادگی خود را کنترل کنید. جهت روحیه بخشی به خود، خود را تشویق نموده و شاهد اوج عملکردهای خودتان باشید.


 


 


 


 


تهیه و تنظیم: دکتر افسانه صنعت کاران


کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان البرز