سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

جلسه هماهنگی و آغاز بازرسی از اماکن ورزشی

شهبازی/ با جدیت کامل بازرسی خود را از باشگاهها در هفته جاری شروع کرده ایم

بازرسی از اماکن ورزشی با سه محوریت مکمل های ورزشی، بیمه ورزشی و سلامت باشگاهها در هفته جاری

به گزارش سایت خبری هیئت پزشکی ورزشی، مهدی شهبازی مسئول کمیته بازرسی از اماکن ورزشی بعد از دریافت حکم خود از دکتر گل فشان رئیس هیئت پزشکی ورزشی و تشکیل جلسه با تیم بازرسی و صدور ابلاغ بازرسان به امضاء رئیس هیئت پزشکی، کار خود را با جدیت آغاز کرد.


وی اظهار داشت: بر اساس قانون کلیه باشگاه‌های ورزشی مکلف هستند ورزشکاران و مربیان تحت فعالیت خود را زیر پوشش بیمه ورزشی بگیرند که از طریق پرداخت سرانه سالانه به فدراسیون پزشکی ورزشی و دریافت کارت بیمه این فدراسیون محقق می‌شود. همچنین حضور ورزشکارانی که فاقد این بیمه باشند نه تنها در مسابقات رسمی فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی سراسر کشور ممنوع است بلکه این ورزشکاران حتی نمی‌توانند به طور قانونی در مسابقات غیررسمی و تمرینات ورزشی باشگاه‌های خود شرکت کنند.


مسئول کمیته بازرسی د ر ادامه گفت: بازرسان هیأت پزشکی ورزشی از کلیه باشگاه‌های بازرسی کرده و با پرسش از مدیران، مربیان و ورزشکاران تحقیق می‌کنند که آیا کلیه ورزشکاران تحت پوشش بیمه قرار دارند یا خیر. این موضوع در مورد مدارس فوتبال که فصل تابستان اوج فعالیت آن‌ها است رنگ و بوی جدی تری به خود خواهد گرفت تا بدین ترتیب از افزایش مصدومان بیمه نشده در ورزش استان قم جلوگیری شود. و آنالیز آن نیز به اداره کل ورزش و جوانان قم و فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال خواهد شد