چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

در کرمانشاه برگزار شد؛

کارگاه آموزشی روانشناسی ورزشی ویژه تکواندوکاران نوجوان

با توجه به تمهیدات اندیشیده در کمیته آموزش و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی مبنی بر ارتقاء سطح دانش مربیان و ورزشکاران با هدف بهبود عملکرد و کارایی، کارگاه آموزشی روانشناسی ورزشی ویژه بانوان تکواندوکار نوجوان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در این کارگاه آموزشی که بر اساس درخواست هیأت تکواندو استان کرمانشاه به مدت 6 ساعت آموزشی در محل کلاس آموزشی شهید هادیان برگزار و تکواندوکاران با موضوعات توجه و تمرکز، انگیزش آشنا شدند .


مژگان سعیدی مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه که به عنوان مدرس نیز در این دوره حضور داشت به لزوم توسعه آموزش بالخص در حوزه تخصصی روانشناسی ورزشی اشاره کرد و افزود : در این دوره علاوه بر مباحث تئوری تکنیک های عملی با حضور ورزشکاران جهت ایجاد تمرکز، غلبه بر استرس نیز به صورت کاربردی ارائه شد.


مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه به ارائه شیوه های نوین آموزشی و کاربردی جهت افزایش عملکرد و کارایی ورزشکاران در میادین رقابتی و قهرمانی اشاره کرد و اظهار داشت : خوشبختانه فرآیند آموزش تکواندوکاران در رده های سنی و در هر دوبخش آقایان و بانوان در چهارسال گذشته به صورت مستمر انجام شده و هم اکنون شاهد بهبود عملکرد و موفقیت این ورزشکاران هستیم.


وی افزود : قبل از شروع کلاس کارگاهی دو ساعته نیز برای والدین این ورزشکاران با هدف آموزش نحوه ارتباط ورزشکار و مربی، والدین و مربیان و والدین و ورزشکاران ارائه شد که یقیناٌ در پیشرفت فعالیت ها و رفع تعارض ها موثر خواهد بود.


قابل ذکر است هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با هدف توسعه همه جانبه ورزش ودر راستای تعامل و همکاری مطلوب با هیأت ها و باشگاههای ورزشی برای کلیه تیم های منتخب و ورزشکاران ملی پوش قبل از اعزام به رقابتها و اردوهای ورزشی در قالب پروتکلی مشخص خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه می نماید که لازمه این مهم انجام هماهنگی از طریق تیم ها، باشگاهها و هیأت های ورزشی برای ورزشکاران حاضر در رقابت های داخلی و خارجی می باشد و با توجه به رویکرد مخاطب محور کلیه نیازهای آموزشی جامعه مخاطب در حوزه پزشکی ورزشی پوشش داده خواهد شد.