یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

دكتر احمدي در مراسم تجليل از روابط عمومي هاي برتر هيئت ها، حوزه ها و ادارات ورزش تهران

حاصل همه تلاش ها در عرصه مديريتي بايد به روابط عمومي كارآمد برسد

مشاور وزير و معاون فرهنگي، پژوهشي و آموزشي وزارت ورزش و جوانان تاكيد كرد: حاصل جمع همه تلاش ها در عرصه مديريتي، بايستي به روابط عمومي كارآمد برسد.











به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران، به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، دكتر عبدالحميد احمدي در جريان پنجمين مراسم تجليل از روابط عمومي برتر هيئت هاي ورزشي، حوزه ها و ادارات ورزش و جوانان استان تهران، ضمن تقدير از تلاش هاي گرشاسبي و پيام نظر به خاطر برپايي هر ساله اين مراسم به مناسبت هفته روابط عمومي، افزود: در موضوع اجتماعي مثل ورزش كه مخاطبان پرشماري دارد و بايد بتواند به اين مخاطبان پاسخ هاي منطقي و به هنگام بدهد و طبعاً در همه سازمان ها و ادارات ورزشي و فدراسيون ها و باشگاه ها، روابط عمومي يك بخش مهم و پراهميت است.
وي با اشاره به اين مهم كه ميزان كارآمدي روابط عمومي ها در پاسخگويي مسئوليت ها و مخاطبان حائز اهميت است، ادامه داد: روابط عمومي كارآمد، به درون سازمان ها، كاركنان و حوزه هاي تخصصي سازمان توجه مي كند و اين كه وضعيت عمومي سازمان چگونه است تا بتواند در حد مطلوب پاسخگوي جامعه باشد.
دكتر احمدي گفت: روابط عمومي كارآمد بايد مشاوري دقيق و امين براي مديريت بالاي دست خود باشد، چرا كه مديريت ها درگير مسايل كلان هستند و بايد مشورت ها را دريافت كنند، آن هم مشاوره هاي تخصصي که براي مديران بسيار مهم است. بديهي است كه يك مشاور، نمي تواند مشاور مطلعي نباشد و بايد از شناخت، آگاهي، مطالعه و بينش كافي در حوزه سازمان خود برخوردار باشد. اين اتفاق كمك خواهد كرد تا مديران از مسائل درون و بيرون سازمان خود از طريق روابط عمومي ها آگاهي يابند و در تصميم گيري ها و تصميم سازي ها از آن بهره ببرند.
وي تصريح كرد: درعرصه روابط عمومي، گاهي انفعال است تا فعاليت، در حالي كه روابط عمومي ها مي توانند پيشرو و پيشگام باشند، شرايط آينده را بررسي كنند و بهترين پيشنهادها را ارائه دهند. متاسفانه هر ازگاهي در بخشي از حوزه ها و سازمان هاي ورزشي، مشكلات، سوء تفاهم و گرفتاري هايي پيش مي آيد و ما را در وضعيت انفعال قرار مي دهد كه براي يك سازمان و روابط عمومي مي تواند آسيب پذير باشد.
معاون فرهنگي، پژوهشي و آموزشي وزارت ورزش و جوانان گفت: يك روابط عمومي كارآمد بايد ارتباط رسانه اي مؤثر داشته باشد و در حوزه ورزش كه پر مخاطب است و فضاي رسانه اي بسيار متنوع، اين وظيفه بايد به طور جدي مد نظر قرار گيرد. بايد تلاش كرد از اين فضاي رسانه اي متنوع با گستردگي بالا، به خوبي استفاده نمود و از اين فرصت، يك مسير خوب براي سازمان مربوطه ايجاد كرد كه اين بر مي گردد به برنامه ريزي، ارتباط و تعامل خوب با رسانه ها. درا ين بين به لحاظ ساختاري و منابع انساني و پشتيباني، روابط عمومي ها خيلي همطراز با اين فضاي متنوع رسانه اي نيستند، بايد بيشتر كار كنيم و شرايطي را ايجاد نمائيم تا مديران ورزشي از اين فرصت رسانه اي بيشتر بهره ببرند.
وي افزود: رسانه ها حق دارند با نگاه دقيق و نقادانه به ورزش نگاه كنند و اين حق آنها بايد محترم شمرده شود. فضاي نقد رسانه اي فرصت خوبي را دراختيار بخش هاي مديريتي ورزش قرار مي دهد و بايد تلاش كنيم از اين فرصت استفاده كرده و كمبودها را با بررسي كارشناسي برطرف نمائيم.
گفتني است در اين مراسم از روابط عمومي برتر حوزه ها، هيئت ها و ادارات ورزش و جوانان در سال94 با اهداء لوح تقدير شد و با نظر مساعد دفتر محيط زيست وتوسعه پايدار وزارت، روابط عمومي هاي ورزش تهران به عنوان رابطان محيط زيست معرفي شدند و نماد سميرغ براي روابط عمومي ها انتخاب گردید.