سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

نشست هم اندیشی هیات پزشکی ورزشی استان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان در دفتر معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران

به پیشنهاد هیات پزشکی ورزشی استان جلسه ای تحت عنوان هم اندیشی دستگاه ورزش و دانشگاه علوم پزشکی در دفتر معاونت ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان مازندران: جلسه هم اندیشی هیات پزشکی ورزشی استان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دفتر عباسی معاون ورزش قهرمانی برگزار گردید.


در این جلسه عباسی  معاون ورزش قهرمانی استان ، حسین بریمانی رییس اداره ورزش استان، دکتر دهقان رییس هیات پزشکی ورزشی استان ، عیوبی نماینده دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، رشیدی دبیر هیات پزشکی استان و کاظمی مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن استان حضور داشتند.


در ابتدا عباسی معاون ورزش قهرمانی استان با اشاره به اینکه شاخص نخست ارزشیابی و تخصیص بودجه  برای ادارات کل استان ها بر مبنای ورزشکاران سازمان یافته می باشد سخنان خویش را آغاز نمود و اهمیت بیمه ورزشی را برای اداره کل  خاطر نشان کرد و مقرر گردید اکیپی متشکل از کارشناسان اداره کل و کاظمی مسئول ستاد نظارت برسلامت استان بعنوان نماینده از طرف هیات پزشکی ورزشی  بصورت رندمی در شهرستان ها حضور یافته و اماکن ورزشی را مورد رصد قرار دهند.


درادامه دکتر دهقان رییس هیات پزشکی ورزشی استان نظارت و بارزسی از اماکن ورزشی استان را یکی  از ارکان هم در امر افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته  دانست و افزود، این ستاد نیاز به حمایت یک اهرم قوی همچون نیروی انتظامی دارد تا مدیران اماکن ورزشی بیش از پیش به تعهدات خود نسبت به اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیات پزشکی ورزشی استان مسئولیت پذیر  باشند، اعلام کرد مبلغ دویست و بیست میلیون ریال بابت تشویق و تقدیر از مدیران باشگاه ها و اماکن ورزشی در ابتدای سال 95 پرداخت گردید.


عیوبی نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان  قول هرگونه همکاری اعم از بهداشت محیط و اماکن ورزشی در خصوص سمپاشی و ضد عفونی و همچنین پیگیری و بررسی مواد نیروزا و دوپینگ توسط معاونت غذا و دارو را در جلسه بیان کرد.


همچنین رشیدی دبیر هیات پزشکی ورزشی  استان با اشاره به این که امسال بیمه ورزشی در استان مازندران بصورت یکساله در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد اهمیت اطلاع رسانی در این حوزه را مهم دانست و بیان کرد مدیران اماکن ورزشی هرچه بیشتر از تعهدات هیات پزشکی ورزشی استان باخبر باشند خود باعث تشویق و رغبت در امر بیمه گری ورزشکاران می باشد.