چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

در کرمانشاه برگزار شد؛

دوره آموزشی آب درمانی ویژه آقایان

با توجه به رسالت اصلی نهاد متولی سلامت ورزش کشور مبنی بر ارتقاء سطح سلامت جامعه و سطح دانش مربیان و ورزشکاران دوره آموزشی آب درمانی ویژه آقایان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه این دوره آموزشی بر اساس تقویم آموزشی کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون و هماهنگی بعمل آمده در کرمانشاه برگزار و طبق درسنامه تدوین شده شرکت کنندگان با آخرین سرفصل های آموزشی روز در قالب کارگاه تئوری و عملی آشنا شدند.


نسرین نازیی مسئول کمیته آموزش و پژوهش کرمانشاه به عنوان مدیر این دوره در گفت و گویی به سطح مطلوب و مناسب دوره به لحاظ شرایط برگزاری و همگنی شرکت کنندگان به لحاظ سطح دانش اشاره کرد و اظهار داشت : در این دوره آموزشی در کارگاه عملی علاوه بر ارائه پروتکل های درمانی جهت آسیب های عضلانی، اسکلتی، ارتوپدی، بیماریهای عصبی، فقر حرکتی، مباحثی به صورت عملی در خصوص تمرینات اندام فوقانی و تحتانی با تاکید بر فعالیت هایی که ارتقاء تحرک و کارایی عضلات می شود نیز ارائه شد.


وی افزود : در ادامه کارگاه عملی آشنایی با تجهیزات در محیط استخر، تمرینات نروماسکولار  و CORE و سایر تمرینات برگزار شد و در پایان از شرکت کنندگان آزمون تئوری و عملی گرفته شد.


نازیی ضمن اشاره به حضور مدرسین مجرب فدراسیون پزشکی ورزشی در این دوره ،از هماهنگی کمیته آموزش فدراسیون تشکر کرد و افزود : در بخش تئوری دوره نیز از مقدمات و تعاریف ، اصول نسخه ورزشی و ارزیابی جهت نوشتن بررسی های لازم قبل از شروع ورزش، تمرینات کاردیوواسکولار و سایر مباحث مرتبط به صورت کامل تدریس شد.


سارا جمهوری مدرس بخش تئوری دوره نیز در افتتاحیه مراسم آموزش آب درمانی را بخشی از سیکل درمان در حوزه پزشکی ورزشی خواند و تاکید کرد : شرکت کنندگان علاوه بر کسب آموزش های لازم در این حوزه با هماهنگی سایر متخصصین می توانند ورزشکاران را در تمامی سطوح اعم از همگانی و قهرمانی به صورت صحیح هدایت نمایند و امکان بهبود آسیب های مطروحه را تسریع ببخشند.


قابل ذکر است در این دوره آموزشی که در محل سالن آمفی تئاتر حضرت ولی عصر (عج) ورزش و جوانان کرمانشاه در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد به دلیل محدودیت ثبت نام کلاس تعداد 40 نفر شرکت کننده از استانهای کرمانشاه، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی بر اساس اولویت پیش ثبت نام انجام شده حضور داشتند.


برای مشاهده گزارش تصویری لطفا کلیک فرمایید


برای عضویت در کانال رسمی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در تلگرام کلیک فرمایید