چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

در شورای اداری شهرستان کرمانشاه مصوب شد؛

حمایت همه جانبه از ورزش همگانی با هدف افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته

با توجه به وجود ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات مناسب ورزشی در مجموعه اختصاصی بانوان کوثر کرمانشاه و بر اساس پیشنهاد ورزش و جوانان جلسه شورای ادرای شهرستان کرمانشاه دیروز در محل سالن ورزشی رزمی این مجموعه با حضور فرماندار، معاونین، روسا و مدیران ادارات، شهردارکرمانشاه و روسای مناطق با هدف توسعه همه جانبه ورزش و حمایت از ورزش بانوان برگزار شد.

به گزارش پایگااه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه فضل اله رنجبر فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان کرمانشاه در این نشست ضمن اشاره به ضرورت حمایت از ورزش همگانی با رویکرد ایجاد نشاط و سلامت برای آحاد جامعه گفت : با توجه به لزوم شناسایی ظرفیت های موجود در ورزش و جوانان و بالخص در حوزه ورزش و بانوان با هم افزایی و همدلی خانواده ورزش پل ارتباطی میان ادارات و مجموعه های ورزشی را تقویت خواهیم نمود.


فرماندار کرمانشاه همکارهای دستگاههای اجرایی را در خصوص حمایت از جامعه ورزش مورد ستایش قرار داد و افزود : در حال حاضر با توجه به عملکرد سال گذشته شاهد رشد مطلوب و چشمگیری در ورزش شهرستان کرمانشاه در حوزه قهرمانی و همگانی هستیم و امیدواریم از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه در حوزه ورزش به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم.


رئیس شورای ادرای شهرستان کرمانشاه گسترش و توسعه ورزش بانوان را یادآور شد و افزود : با همکاری مستمر و مداوم امسال شاهد گسترش و شکوفایی ورزش در بخش بانوان و افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته به عنوان یکی از شاخص های توسعه ورزش خواهیم بود. 


رنجبر کسب سه سهمیه المپیک و سه سهمیه پارالمپیک توسط ورزشکاران شهرستان کرمانشاه را حاکی وجود توانمندی ورزشکاران این دیار دانست و تاکید داشت : از شش سهمیه کسب ، دو سهمیه توسط بانوان ورزشکار در رشته قایقرانی و تنیس روی میز به دست آمده و این موفقیت نشانگر پرورش استعدادهای بالقوه ی کرمانشاه در این مجموعه ورزشی می باشد.


رنجبر از برنامه ریزی صورت گرفته برای هدفمند نمودن فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزان در سال جاری خبر داد و گفت : با مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در صدد هستیم تحرک و پویایی نوجوانان و جوانان آینده ساز را ایجاد و برای رسیدن به جامعه ی با نشاط از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان کرمانشاه استفاده نماییم.


در ادامه این نشست مجتبی جوهری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به ظرفیت های هیأت پزشکی ورزشی در حوزه درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش و خدمات مشاوره ی اشاره کرد و اظهار داشت : برای کلیه اعضای شورای اداری شهرستان کرمانشاه کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی ( بیمه ورزشی ) صادر و به عنوان ورزشکاران سازمان یافته از خدمات هیأت پزشکی بهره مند خواهند شد.


جوهری از ارائه خدمات آموزشی برای پرسنل کلیه ادارات توسط هیأت پزشکی ورزشی خبر داد و افزود : با توجه به توانمندی حوزه پزشکی ورزشی کرمانشاه کلیه ادارات و سازمانها با ارائه درخواست و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته می توانند از خدمات آموزشی در حوزه های تغذیه و روانشناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، آسیب شناسی ورزشی، کمک های اولیه و سایر مباحث آموزشی مرتبط استفاده نمایند.


گفتنی است وحید خسروی دبیر هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه نیز به عنوان عضو مدعو شورای اداری شهرستان کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه پزشکی ورزشی از آمادگی این هیأت برای ارائه خدمات به کلیه ورزشکاران در سطوح ورزش کارکنان دولت و خانواده های تحت پوشش خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تعامل سازنده و مثبت امکان توسعه همه جانبه ورزش با رویکرد افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته، دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات درمانی مطلوب و دستیابی به بالاترین حد سلامت و کارایی فراهم شود.


آ