چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

در کرمانشاه برگزار شد؛

کارگاه آموزشی احیاء قلبی ریوی ویژه مربیان و ورزشکاران قایقرانی

با توجه به اهمیت ویژه آموزش اصولی و افزایش آگاهی و دانش مربیان و ورزشکاران با هدف توسعه سلامت، کارگاه آموزشی احیاء قلبی ریوی ( CPR) ویژه مربیان و قهرمانان برتر رشته قایقرانی امروز در محل سالن آموزشی شهید هادیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در این کارگاه آموزشی که بر اساس تقویم اجرایی کمیته آموزش و پژوهش و نیازسنجی صورت گرفته و درخواست هیأت قایقرانی برگزار شد 40 نفر از ورزشکاران مدال آور و مربیان برتر رشته قایقرانی با مباحث و اصول پایه احیاء اعمال حیاتی بدن به صورت تئوری و عملی براساس آخرین سرفصل های استاندارد ارائه و ورزشکاران و مربیان  آشنا شدند.


نسرین نازیی مسئول کمیته آموزش و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی ضمن اشاره به لزوم ارتقاء سطح دانش مربیان و ورزشکاران با هدف توسعه سلامت در تمامی سطوح همگانی و قهرمانی یادآورشد : امروزه یادگیری مهارتها و تکنیک های حیاتی و نجات بخش احیاء قلبی و ریوی تحت عنوان سلسله اقداماتی منظم و هدفمند برای بازگرداندن اعمال حیاتی بدن دارای اهمیت ویژه ی می باشد و برای همه جامعه علاوه بر ورزشکاران و مربیان با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی ضرورت دارد.


نازیی افزود : در این کارگاه آموزشی ورزشکاران و مربیان برتر رشته قایقرانی با توجه به حساسیت های ویژه و لزوم مراقبت های احتمالی در ورزشهای آبی بر اساس درخواست هیأت قایقرانی آموزش های لازم را فراگرفتند که امید است ضمن تداوم این کارگاه های 4 ساعته افزایش آگاهی شرکت کنندگان در زندگی شخصی و کاری نیز علاوه بر ورزش مفید و موثر واقع شود.


 مسئول کمیته آموزش هیأت پزشکی کرمانشاه افزود : آموزش اصولي مي تواند منجر به افزايش آگاهي جامعه تحت پوشش در زمينه احياي قلبي- ريوي شود. و برگزاري کارگاه ها و دوره هاي آموزشي منظم به صورت تئوري و عملي توصيه برای کلیه سطوح ورزش همگانی و قهرمانی توصیه مي شود.


قابل ذکر است هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با هدف توسعه همه جانبه ورزش ودر راستای تعامل و همکاری مطلوب با هیأت ها و باشگاههای ورزشی برای کلیه تیم های منتخب و ورزشکاران ملی پوش قبل از اعزام به رقابتها و اردوهای ورزشی در قالب پروتکلی مشخص خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه می نماید که لازمه این مهم انجام هماهنگی از طریق تیم ها، باشگاهها و هیأت های ورزشی برای ورزشکاران حاضر در رقابت های داخلی و خارجی می باشد و با توجه به رویکرد مخاطب محور کلیه نیازهای آموزشی جامعه مخاطب در حوزه پزشکی ورزشی پوشش داده خواهد شد.


گفتنی است دکتر نازنین آرین نایب رئیس امور بانوان هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه به عنوان مدرس بخش تئوری و عملی در این کارگاه حضور داشتند.


.