چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

مدیر کل ورزش وجوانان گیلان :

تجزیه و تحلیل اخبار می تواند سطح بینش و آگاهی های مردم را ارتقاء بخشد

تولید خبرو تجزیه و تحلیل مسائل مختلف ورزش استان ، ضمن اینکه می تواند به ارتقای سطح بینش و آگاهی های مردم کمک کند ، اثر بخشی فعالیتهای ورزشی را در این بین دوچندان خواهد کرد

به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان ،مسعود رهنما در اولین نشست هم اندیشی نقش روابط عمومی ها در سازمانها و رسانه ها ویژه مسئولین و روسای ادارات ورزش وجوانان شهرستانها و مسئولین روابط عمومی های آنان ورابطین خبری بانوان گیلان که با حضور پوراوزان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و گلشن مدیر کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری در سالن اجتماعات هتل المپیک رشت برگزار شد اطلاع رسانی بهنگام را در فضای متلاطم و غیرشفاف که گاهاً زشتی ها و بدی ها را جای حق تفسیر می کنند ، لازمه یک روابط عمومی پویا و مولد ارزیابی کرد و گفت : عناصر فرهیخته عرصه خبر و روابط عمومی ها میتوانند پیامد یک رویداد ورزشی با تجزیه و تحلیل خود قدرت تشخیص و تمیز مردم را بالا برده و اجازه ندهند عده ای با سیاه نمایی چهره واقعی یک رویداد و شخصیت حقیقی و حقوقی افراد را مخدوش کنند.


وی شناسایی عیوب یک سیستم سازمانی را که می باید با همخوانی و همگرایی هدفی مشترک را دنبال کنند ، از بارزترین وظایف روابط عمومی ها برشمرد و یادآور شد : حضرت امام خمینی ( ره ) همواره تأکید داشتند که در تبلیغات باید بدور از اغراض سیاسی و حب وبغض های شخصی اخبار و رویدادها را در اختیار جامعه قرار دهید.


وی در ادامه تولید خبر و تجزیه و تحلیل رویدادهای ورزشی را باعث قضاوت منصفانه جامعه دانست و گفت : اگر در سقوط تیمهای گیلانی اطلاع رسانی عالمانه ای صورت می پذیرفت ، بدون تردید عده ای از این فضای غبار آلود برای نیات شخصی خود سوء استفاده می کردند .


وی تخصصی کردن ورزش استان از تلمبارسازی بسوی پایگاههای استعدادیابی را پروژه ای نام برد که در مسیر کار کارشناسی صورت پذیرفته و گفت : باید با نگاهی کارشناسی به این پدیده که فرآیند توسعه ورزش را در سالهای آتی بهبود خواهد بخشید ، به تولید خبر و تجزیه و تحلیل آن پرداخت .


رهنما تجزیه و تحلیل این موضوع که چرا ثروت ملی را در توسعه فضای ورزش استان با اجحاف به برخی شهرستانها هزینه غیرکارشناسی کرده اند ، اظهار کرد : باید عناصر رسانه ای و روابط عمومی ها به این موضوعات با حساسیت زیاد بپردازند .


وی با ذکر این نکته اساسی که ارزش مدال جهانی و آسیایی و المپیک در رشته های ورزشی متفاوت خواهد بود ، تصریح کرد : باید اطلاع رسانی شود که مدال کشتی آزاد یا فرنگی و کشتی ساحلی و حتی رشته های رزمی ، پومسه و مبارزه با هم فرق میکند .


مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، با یک تحلیل آماری مبنی براینکه دو گروه هنرمندان و ورزشکاران همواره مورد اعتماد جامعه هستند ، خاطرنشان کرد : باید با دیدگاههای درست و ارائه اخبار بهنگام اجازه ندهیم چنین نگرش و دیدگاه مثبت و سازنده ای تغییر کند .


وی دفاع بداز حق را نیز موجب تضعیف مواضع اصولی انقلاب ذکر کرد و گفت : باید با ظرافت خاصی روند اطلاع رسانی را دنبال کنیم تا سطح امید و نشاط در جامعه گسترش یابد.