چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

ارائه خدمات مورد نیاز ورزشکاران در حوزه پزشکی- ورزشی

مرکز فیزیوتراپی صبا یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات به ورزشکاران

ارائه خدمات مورد نیاز ورزشکاران در حوزه پزشکی- ورزشی/ انجام 407 جلسه فیزیوتراپی رایگان برای 40 ورزشکاران در سال 95

به گزارش  روابط‌عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان قم ، دکتر گل فشان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم با تاکید بر لزوم تشخیص و درمان به‌موقع بیماری‌های مزمن عضلانی، اسکلتی و مفصلی ورزشکاران، گفت: مرکز فیزیوتراپی صبا یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی- ورزشی به ورزشکاران در استان قم است.



دکتر گل فشان  با اعلام این خبر با اشاره به این‌ که مرکز فیزیوتراپی صبا با دارا بودن دستگاه شوک ویو تراپی در حوزه بازتوانی و پزشکی- ورزشی بهترین امکانات و تجهیزات  را  در اختیار دارد، گفت: حوزه بازتوانی حلقه مفقوده خدمات پزشکی در کشور است، درحالی‌که بسیاری از بیماران پس از بهبود بیماری خود، نیازمند بازتوانی هستند.
وی افزود: همانطور که به دنبال آسیب دیدگی یک ورزشکار، تیم بازتوانی برای  بازگشت او به مسابقات اقدامات لازم را انجام می دهد‏، افرادی که به علل مختلف گرفتار بروز ناتوانی های حرکتی شده اند نیز نیاز به دریافت خدمات فیزیوتراپی و  بازتوانی دارند.
به گفته رئیس هیئت پزشکی ورزشی اعمال جراحی ارتوپدی، مغز و اعصاب و ستون فقرات، سکته‌های مغزی و قلبی، جراحی بیماری‌های سیستم مغز و اعصاب مانند ام اس یا بیماری‌های ژنتیکی درگیر کننده سیستم عضلانی - اسکلتی از جمله مواردی هستند که بیماران مبتلا به آن، نیاز به بازتوانی دارند.


وی با تاکید بر این‌که زمانبندی درست، کیفیت و چند جانبه بودن از مولفه های مهم بازتوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در سال 94 ذر مرکز فیزیوتراپی صبا  120 نفر 2328 جلسه فیزیوتراپی  انجام داده اند و در حوزه تخصص پزشکی- ورزشی تمام خدمات مربوط به یک ورزشکار حرفه ای، نیمه حرفه ای و حتی غیر حرفه ای تعریف شده است که شامل تشخیص، درمان و بازتوانی آسیب های ورزشی، تشخیص و درمان علل کاهش عملکرد ورزشکار، تغذیه تخصصی ورزشی، مصرف صحیح مکمل ها و روانشناسی ورزشی می‌شود.


دكتر  محمد گل فشان با اشاره به این‌که تخصص هیئت پزشکی ورزشی در حوزه جمعیت ورزشکاران نیز بسیار توانا است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود فردی که قصد شروع ورزش برای درمان و حفظ سلامتی را دارد ابتدا به متخصص پزشکی ورزشی مراجعه کند تا برای شروع بی خطر در مورد نوع ورزش، شدت، زمان و... با پزشک مشورت کند