پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم در گفت‌وگو با سایت خبری هیئت پزشکی

برگزاری دوره‌های آموزشی در استخرهای قم بدون بیمه ورزشی ممنوع است‌

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: برگزاری دوره abcdهای آموزشی در استخرهای قم بدون بیمه ورزشی ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان قم دکتر محمد گلفشان اظهار داشت: مأموریت هیئت پزشکی ورزشی، حفظ سلامت و ایمنی ورزشکاران در میادین ورزشی اعم از آموزش، تمرین و مسابقه بوده و برای این منظور تمهیداتی در نظر گرفته شده است.


وی افزود: برخورداری از خدمات بیمه فدراسیون پزشکی ورزشی به‌نوعی این ایمنی را تضمین می‌کند و تمام هیئت‌های ورزشی در قم مجاز به برگزاری مسابقات خود بدون الزام ورزشکاران به استفاده از بیمه ورزشی، نیستند.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا، اقبال عمومی به استفاده از استخرها افزایش یافته و دوره‌های آموزشی شنا در استخرهای مختلف قم در حال برگزاری است که در این زمینه نیز با وسواس در مورد امنیت شنا‌آموزان رفتار می‌کنیم.


گلفشان بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در استخرهای قم بدون بیمه ورزشی ممنوع است و تیم‌های بازرسی این هیئت وضعیت استخرهای قم را کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با متولیان برگزاری دوره آموزشی برخورد می‌شود.


وی عنوان کرد: این نظارت و بازرسی تنها محدود به استخرها نیست و با توجه به برگزاری دوره‌های مدارس فوتبال و والیبال و رشته‌های رزمی، این تیم بازرسی هیئت پزشکی ورزشی خواسته‌ایم تا به‌صورت سر زده از این مدارس و کلاس‌ها بازدید کنند و وضعیت ورزشکاران و تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها توسط بیمه ورزشی را مورد بررسی قرار دهند.


رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم تصریح کرد: در حال حاضر سرانه بیمه ورزشی در سال 95مبلغ 15 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و همچنین مدت آن 36روزه شده است  


گلفشان خاطرنشان کرد: ورزشکاران و مربیان برای استفاده از مزایای بیمه الزامی فدراسیون پزشکی ورزشی با واریز مبلغ سرانه به حساب فدراسیون پزشکی ورزشی و مراجعه به دفتر هیئت پزشکی ورزشی استان قم واقع در باشگاه تختی، کارت بیمه دریافت می‌کنند