یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

در کرمانشاه برگزار شد؛

دوره آموزشی احیاء پایه و کمک های اولیه در ورزش

با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در نهاد متولی سلامت ورزش کشور مبنی بر دستیابی به بالاترین حد سلامت و ارتقاء سطح دانش مربیان باشگاههای ورزشی دوره آموزشی احیاء پایه و کمک های اولیه در ورزش در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در این دوره آموزشی سرفصل های مصوب در دو بخش تئوری و عملی بر اساس هماهنگی بعمل آمده با کمیته آموزش و پزوهش فدراسیون پزشکی ورزشی وستاد نظارت بر سلامت امکان ورزشی زیر نظر مدرسین ارائه و 80 نفر از مربیان برتر باشگاههای ورزشی  با آخرین روشهای احیاء پایه و کمک های اولیه در ورزش آشنا شدند.


دکتر سعید کاظمی رئیس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه که به عنوان مدرس دوره سخن می گفت به  به ضرورت حفظ سلامت ورزشکاران در اماکن ورزشی در راستای رسیدن به ورزش پاک اشاره کرد و افزود : امروزه یادگیری مهارتها و تکنیک های حیاتی و نجات بخش احیاء قلبی- ریوی تحت عنوان سلسله اقداماتی منظم و هدفمند در بازگرداندن اعمال حیاتی بدن در ورزش دارای اهمیت ویژه­ی می باشد و آشنایی با این دانش برای همه ورزشکاران و مربیان در تمامی سطوح با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی ضرورت دارد.


این عضو هیأت رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی  از اهتمام جدی نهاد متولی سلامت ورزش کشور برای توسعه و ارتقاء سطح سلامت جامعه در سطوح همگانی و قهرمانی خبر داد و اظهار داشت : نقش آموزش در افزایش آگاهی و دانش مربیان بسیار تأثیر گذار است و بر این اساس آخرین سرفصل های آموزشی در حوزه نحوه مدیریت آسیب های ورزشی و عوارض سوء مصرف داروهای نیروزا نیز به شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد.


دکتر کاظمی افزود : با آموزش این امکان فراهم می شود که در حوزه نظارت بر سلامت باشگاههای ورزشی بازخور مثبتی با حضور مربیان آموزش دیده در حرکت به سمت جامعه ی سالم و پویا و ورزشی عاری از دوپینگ کسب کرد و بر این اساس ستادنظارت بر سلامت باشگاههای ورزشی با نظارت مستقیم از طریق بازرسین و مردم می تواند بیش از بیش می تواند سلامت جامعه را تضمین نماید.


رئیس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه از تعامل سازنده و مثبت  این هیأت با باشگاهها و دیگر هیأت های ورزشی، سازمانها و ادارت در راستای توسعه آموزش خبر داد و تاکید کرد : رویکرد مقوله آموزش در حوزه پزشکی ورزشی علاوه بر برنامه ریزی مدون و بلندمدت، مخاطب محور بوده و بر اساس نیازهای ورزشکاران و مربیان کلیه خدمات در بالاترین سطح کیفی ارائه خواهد شد.


در این دوره آموزشی که روز پنج شنبه 7 مرداد ماه در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان به مدت 8  ساعت آموزشی  به صورت تئوری و عملی برگزار شد ، مقدمات و تعاریف در حوزه احیاء پایه و کمک های اولیه در ورزش، اهداف و اصول رویکردهای درمانی و مدیریت آسیب ها، آسیب های عضلانی و اسکلتی و اقدامات اولیه در زمان بروز حوادث ورزشی و اجرای پروتکل درمانی به صورت تئوری ارائه و در بخش عملی نیز کارگاه احیاء پایه با همکاری شرکت کنندگان برگزار شد.


قابل ذکر است در این دوره آموزشی دکتر سعید کاظمی، کارشناس ارشد پرستاری بهمن صادقی و فیزیوتراپیست میلاد غلامی به عنوان مدرس در  دوره حضور داشتند.


لطفا برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک فرمایید