دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

پایان دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی استان تهران در اداره کل

دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی، دیروز یکشنبه با حضور کلیه بازرسین ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های تابعه استان تهران در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد.

در روز پایانی این دوره، راحله ارجح مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان تهران، جهت آشنایی بیشتر بازرسان از اهمیت و ضرورت بیمه ورزشی گفت و خواستار جدی گرفتن این مهم در حین بازرسی از اماکن ورزشی شد.


 وی ضمن ارائه اطلاعاتی در این راستا، تاکید کرد که بیمه ورزشی نقش مستقیم در سلامت ورزشکاران و جبران هزینه آسیب دیدگی ها و استفاده بهینه ورزشکاران مصدوم از امکانات و تجهیزات پزشکی این هیات دارد.


محمد صدر ارحامی مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان تهران، دیگر سخنران این روز در مورد نحوه تکمیل فرم های بازرسی توضیحات مبسوطی ارائه داد و از اهمیت و نقش این فرم ها در ارزیابی نحوه فعالیت و عملکرد اماکن ورزشی گفت.


آخرین سخنران دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی، دکتر پورغریب مسئول کمیته آموزش و پژوهش بود که اشاره جامع و کاملی به نوع مکمل ها و داروهای مورد استفاده ورزشکاران در اماکن های ورزشی  داشت و عوارض آنها را در ورزشکاران یادآور شد.


گفتنی است در اولین روز این دوره، سخنرانان پیرامون نحوه بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی،


حقوق ورزشی هنگام بازدید از باشگاه ها و اماکن ورزشی، آشنایی با الزامات بهداشتی ایمنی باشگاه ها و بهداشت محیط و نحوه صدور و چگونگی تمدید مجوز باشگاه ها » سخن گفتند.