پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم

دکتر گل فشان/ سلامت روان شرط موفقیت در صحنه های بین المللی

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم در همایش علمی توان افزایی سطح سلامت روانی ویژه مربیان و ورزشکاران بیان کرد: سلامت روان برای حضور موفقیت آمیز ورزشکاران در صحنه abcdهای بین abcdالمللی و جهانی ضروری است

به گزارش روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان قم دکتر گل فشان رئیس هیئت پزشکی ورزشی در همایش علمی توان افزایی سطح سلامت روانی ویژه مربیان و ورزشکاران گفت: ما تمام تلاشمان بر این است که با برگزاری این همایش، تمام ورزشکاران بتوانند به دستاوردهای خوبی در زمینه سلامت روان از طریق ورزش دست پیدا کنند.


دکتر گل فشان در ابتدای این همایش ، با اشاره به مشکلاتی که در زمینه سلامت روانی ورزشکاران در بعد همگانی و حر‌فه‌ای وجود دارد، گفت: ما شاهد بودیم که در بسیاری از مسابقات به ویژه‌ مسابقاتی که از حساسیت بالایی برخوردار بودند همواره ورزشکاران ما از نظر بعد روانی مورد تهدید قرار گرفته اند که نمونه بازر آن در المپیک ریو قابل مشاهده بود. البته این همایش تنها مختص ورزشکاران المپیکی و ورزشکار حر‌فه‌ای نیست. ما تمام تلاشمان بر این است که با برپایی این همایش، تمام ورزشکاران بتوانند به دستاوردهای خوبی در زمینه سلامت روان از طریق ورزش دست پیدا کنند.


وی ا‌دا‌مه‌ داد:اهمیت روانشناسی ورزشی کمتر از تغذیه ورزشی نیست  و  تاکنون بیش چند دوره روانشناسی ورزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی در این استان نیز برگزار شده است و  عمده هدفمان در این زمینه بر این است که  از طریق این دوره ها و همایش به تمام مسئولان ورزش این پیام را برسانیم که سلامت روح و روان برای حضور موفقیت آمیز ورزشکاران در صحنه‌های بین‌المللی و جهانی ضروری است و تنها ورزشکار با برخوردار بودن از آمادگی فنی نمی‌تواند موفقیتی را کسب کند.