پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

موفقیت ورزشکاران در گرو آرامش روحی و روانی است

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: موفقیت ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی در گرو داشتن آرامش روحی و روانی است

به گزارش هیات پزشکی ورزشی استان قم، حسن عابدی درهمایش علمی توان افزایی سطح سلامت روانی ویژه مربیان و ورزشکاران به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: موفقیت ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی در گرو داشتن آرامش روحی و روانی است.


وی بیان کرد: داشتن روحیه پاک و معنوی ضامن موفقیت تمامی ورزشکاران است و فقدان این خصیصه یکی از عوامل است که موجب عدم موفقیت ورزشکاران می شود.


مدیرکل ورزش وجوانان استان قم عنوان کرد:‌ وجود یک مربی آگاه به مسائل روان شناسی یا یک روانشناس ورزشی درکنار سایر مربیانی که برای آمادگی جسمانی ورزشکاران تلاش می کنند یک ضرورت است.


عابدی خواستار برگزاری و تداوم این گونه همایش ها از سوی سایر هیئت های ورزشی شد و تصریح کرد: شایسته است درکنار کار روانشناسی در جامعه ورزشکاران توجه به امور فرهنگی نیز در دستور کار باشد و فعالیت در این امر نیز مورد توجه تمامی مربیان و هیئت های ورزشی قرار بگیرد.


وی برگزاری این چنین همایش های را درخور تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: حضور مربیان ورزشی در چنین گردهمایی های می تواند درعملکرد ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی تاثیر بسزایی داشته باشد.


همایش روانشناسی ورزشی با عنوان (توان افزایی سطح سلامت روانی ورزشکاران و مربیان) در استان قم با حضور دکتر لاله سامع مسئول کمیته روانشناسی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر گل فشان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم برگزار شد.