یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

تشریح عملکرد سال ۹۵ هیات پزشکی ورزشی یزد؛

ساماندهی بیش از ۶۴ هزار ورزشکار در یزد

ساماندهی بیش از ۶۴ هزار ورزشکار در یزد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد عملکرد سال گذشته این هیات را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان یزد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حمید رضا فلاح نژاد، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد در تشریح عملکرد سال ۹۵ این هیات گفت: در سال گذشته ۶۴۳۰۹ ورزشکار یزدی  تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی در آمدند که از این تعداد  ۲۷۰۲۴ نفر ورزشکار خانم و ۳۷۲۸۵ نفر ورزشکار آقا هستند.

 وی ثابت ماندن مبلغ  و طرح یکساله شدن صدوربیمه ورزشی را از جمله موارد رضایت بخش برای ورزشکاران از خدمات ارائه شده دانست.

وی ادامه داد، استعداد یابی ورزشی، معاینات جهت حرکات اصلاحی، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناسی و معاینات برای صدور کارت سلامت از دیگر خدمات هیات پزشکی  ورزشی بود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی با اشاره به دوره های آموزشیِ پزشکی ورزشی که در استان برگزار شد، گفت این دوره ها شامل دوره یِ دو روزه مقدمات ماساژ ورزشی و کاربرد آن در لاغری، دوره آموزشی حقوق ورزشی، کارگاه آموزشی کار با دستگاه های بدنسازی، کارگاه احیاء پایه و کمک های اولیه، سیمنار روانشناسی ورزشی و مدیریت استرس، سمینار نسخه ورزشی و دیابت، کارگاه مباحث کاربردی و تغذیه ورزشی ودو دوره یِ تئوری و عملی کینزیوتیپ بود. که مربیان و ورزشکاران  از این دوره های آموزشی بهره مند شدند.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز دوره های آموزشی کمک های اولیه، تغذیه و مکمل های ورزشی، حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی، نسخه نویسی ورزشی، ورزش و بارداری، اصول ورزش در سالمندان و روانشناسی ورزشی از دوره هایی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،  دانشگاه یزد و دانشگاه علم و هنر بر نامه ریزی و برگزار خواهد شد. همچنین چاپ فصل نامه و بروشر از خدمات کمیته آموزش این هیات می باشد.

برگزاری نشست های هم اندیشی هیات های ورزشی، نشست کمیته های خدمات درمانی شهرستان ها، نشست و بازدید هیات های استانیِ شهرستان های ابرکوه، بافق واردکان از جمله برنامه های اجرا شده در سال ۹۵ می باشد.

دکتر فلاح نژاد تعداد بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی استان یزد را ۱۲۷۶ مورد عنوان کرد که ۸۶۱ مورد در بخش بانوان و ۴۱۵ مورد آن نیز در بخش آقایان بوده است و به باشگاههای متخلف نیز تذکر داده شد.

وی ادامه داد: تعداد مراجعین  فیزیوتراپی ۱۸۵ نفر بودند که مصدوم ورزشی و غیر ورزشی نیز با داشتن کارت بیمه ورزشی از این خدمات بهره مند گشته اند.

دکتر فلاح نژاد جلب رضایت ورزشکاران و ارائه هر چه بهتر خدمات را اولویت و هدف اصلی هیأت پزشکی ورزشی دانست و گفت: تلاش داریم در سال ۹۶  با گسترش فضای کلینیک فیزیوتراپی هیأت با حضور کارشناسان خبره پاسخگوی نیازهای جامعه ورزشی استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.