شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

دکتر نوراله زاده و تشریح عملکرد فصل بهار هیات پزشکی اردبیل:

فیزیوتراپی ۵۰ ورزشکار آسیب دیده/۳۵۰ بازرسی از باشگاه ها/۲۶۰ ساعت پوشش مسابقات

تشریح عملکرد سه ماه سال 96

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل عملکرد سه ماهه اول سال جاری این هیات در بخش های مختلف را تشریج کرد.

به گزارش دفتر اردبیل پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ایران، دکتر کمال نوراله زاده در تشریح عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۶ هیات پزشکی ورزشی اردبیل گفت : در سه ماهه اول سال جاری ۱۹ هزار و ۷۰۱ ورزشکار اردبیلی تحت پوشش خدمات درمانی هیات در آمدند که از این تعداد ۵ هزار و ۲۳۹ نفر را بانوان تشکیل می دهند و این آمار در مقایسه با سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

دکتر نوراله زاده گفت: در این مدت ۸۰ مورد مشاوره تغذیه همراه با پیکرسنجی و ۲۵ مورد مشاوره روانشناسی به ورزشکاران ارائه شد. همچنین ۲۶۲ ساعت مسابقات  ورزشی در رشته های فوتبال، کاراته، تکواندو، والیبال تحت پوشش پزشکی قرار گرفته که ۷۲ ساعت آن در بخش بانوان بوده است.

وی درباره تعداد ورزشکاران آسیب دیده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد آسیب دیده ورزشی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش قابل توجهی بوده ایم.

رییس هیات پزشکی ورزشی اردبیل یادآور شد: در دومین دوره مسابقات والیبال امیدهای آسیا که به میزبانی استان اردبیل برگزار شد هیات پزشکی تست و معاینات داوران را به عهده داشته و در تست دوپینگ ورزشکاران به صورت فعال با فدراسیون همکاری کرد و به ۱۲۰ نفر از دانش آموزان و ورزشکاران والیبال و فوتبال گواهی سلامت رایگان صادر شده است.

وی یادآور شد: کلیه باشگاه ها و اماکن ورزشی در سه ماه نخست سال ۹۶ تحت بازرسی اولیه قرار گرفته که از ۳۵۰ مورد بازرسی به ۳۳ مورد باشگاه ها تذکر و اخطار داده شده است.

دکتر نوراله زاده با اشاره به فعال بودن مرکز فیزیوتراپی هیات در دو شیفت صبح و عصر گفت: ۸۰۰ جلسه فیزیوتراپی رایگان به ۵۰ مصدوم ورزشی ارائه شده است که ۵۵۰ جلسه آن برای آقایان و ۲۵۰ جلسه آن برای بانوان ورزشکار ارائه  و ۱۵۰ جلسه لیزر درمانی نیز ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.