یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی یزد؛

دکتر فلاح نژاد: کلینیک فیزیوتراپی توسعه و تجهیز شد

 رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد عملکرد چهار ماه، سال جاری این هیات را تشریح کرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد در تشریح عملکرد چهار ماهه سال ۹۶ این هیات ، گسترش فضای کلینیک فیزیوتراپی هیأت و انتقال آن به محل ورزشکاه شهید پاکنژاد را از جمله اقدامات مهم ماه های گذشته دانست.

به گزارش دفتر استان یزد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حمید رضا فلاح نژاد، با بیان اینکه در این مدت ۱۰ هزار ورزشکار استان به عضویت کمیته خدمات درمانی هیات درآمده اند، ثابت ماندن مبلغ  و یکساله شدن اعتبار خدمات درمانی را از جمله موارد رضایت بخش برای ورزشکاران از خدمات ارائه شده دانست.

وی ادامه داد:استعداد یابی ورزشی، معاینات جهت حرکات اصلاحی ۲۲ نفر، مشاوره تغذیه۳۴ مرد و ۴۸ زن،   مشاوره روانشناسی  ۲۴ نفر و معاینات برای صدور کارت سلامت  برای ۵۰ نفر، پرداخت هزینه درمان ۱۰۰نفر مصدوم ورزشی و پوشش  پزشکی مسابقات مختلف از دیگر خدمات هیات پزشکی  ورزشی بود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی با اشاره به دوره های آموزشیِ  پزشکی ورزشی که در استان برگزار شد، گفت: این دوره ها شامل دورهِ همایش ورزش در بارداری و کارگاه روانشناسی ورزش بود که مربیان و ورزشکاران  از این دوره های آموزشی بهره مند شدند. ارایه مطالب علمی در سایت، چاپ فصلنامه پزشکی در ورزش، تهیه و چاپ بروشور ویژه ماه رمضان  و بروشور خدمات درمانی از جمله فعالیت های کمیته آموزش با همکاری کمیته روابط عمومی بود.

وی افزود: در  ادامه سال ۹۶ نیز دوره های آموزشی کمک های اولیه، تغذیه و مکمل های ورزشی، حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی، نسخه نویسی ورزشی  در بیماران دیابت، اصول ورزش در سالمندان و روانشناسی ورزشی از دوره هایی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،   دانشگاه یزد و دانشگاه علم و هنر بر نامه ریزی و برگزار خواهد شد.

دکتر فلاح نژاد تعداد بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی استان یزد را ۱۱۰ مورد  عنوان کرد و گفت: با همکاری بازرسین اداره ورزش و جوانان در صدد ایجاد جامعه سالم ورزشی تاکیید کرد. به باشگاههای متخلف نیز تذکر داده شد.

وی ادامه داد: تعداد مراجعین  فیزیوتراپی ۴۳ نفر بودند که مصدوم ورزشی و غیر ورزشی نیز با داشتن کارت خدمات درمانی از این خدمات به مدت ۶۸۰ ساعت  بهره مند گشته اند.

دکتر فلاح نژاد جلب رضایت ورزشکاران و ارائه هر چه بهتر خدمات را اولویت و هدف اصلی هیأت پزشکی ورزشی دانست و گفت: تلاش ما برای گسترش فضای کلینیک فیزیوتراپی هیأت با حضور کارشناسان خبره  برای پاسخگوی نیازهای جامعه ورزشی استان با انتقال به محل ورزشکاه شهید پاکنژاد و توسعه فضا و تجهیز آن  به ثمر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.