چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

افشین مولایی خبر داد؛

برگزاری نخستین کلینیک مربیگری به میزبانی زاهدان

نشست کمیته های آموزش سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری کلینیک مربیگری ورزشی در سیستان و بلوچستان خبرداد.

به گزارش دفتر سیستان و بلوچستان پایگاه خبری، تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این نشست که در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، افشین مولایی گفت : کلینیک مربیگری ورزشی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی به مدت ۲ روز با حضور ۶ استان به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

 وی افزود: در این کلینیک  دروس تئوری روانشناسی ورزش، پیشگیری از آسیب های ورزشی، تغذیه، طراحی تمرین و اخلاق مربیگری با حضور مدرسین فدراسیون پزشکی ورزشی تدریس خواهد شد.

وی به طرح مباحث پودمانی رشته های تخصصی مانند روانشناسی ورزشی ویژه مربیان اشاره کرد و گفت : در این دوره ها به شکل کارگاهی و دیالوگ مشکلات روانشناسی مربیگری به چالش کشیده می شود و مدرسین ما دانستنی ها و تجارب شان را در اختیار مربیان استان قرار می دهند.

 در این نشست همچنین زهرا مشهدی مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رسالت هیات پزشکی ورزشی آموزش جامعه و اشاعه فرهنگ ورزش و سلامت است عنوان کرد: هدفمان افزایش سلامت عمومی با آموزش های پزشکی ورزشی است و جهت تحقق این امر برنامه های آموزشی ویژه برای مربیان و ورزشکاران مانند دوره های تغذیه، دوپینگ و مکمل های ورزشی، روانشناسی ورزشی و ماساژ ورزشی را تدوین نموده ایم.

  ویافزود : با توجه به نیازشدید جامعه ورزش سیستان و بلوچستان به افزایش دانش پزشکی ورزشی و ارتقا سطح سلامت جامعه وهمچنین  رشد و پیشرفت ورزشکاران در این راستا می طلبد امتیازات ویژه ای برای استان در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.