چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

دکتر جمالیزاده در تشریح عملکرد پزشکی ورزشی در نیمه اول سال؛

224 باشگاه کرمان زیر ذره بین هیات پزشکی ورزشی قرار گرفت

حسین جمالیزاده

رئیس هیأت پزشکی ورزشی کرمان با اعلام اینکه تا پایان شهریورماه سال جاری، آمار ورزشکاران سازمان یافته استان به بیش از ۵۲هزار نفر رسیده است،عملکرد کمیته های مختلف این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکترحسین جمالیزاده با اشاره به  آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در ۶ ماهه نخست سال جاری، گفت:شهرستان های کرمان و سیرجان و همچنین رشته های فوتبال و شنا بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین رسیدگی به ۱۱۰ فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان و پرداخت ۵۴۰ میلیون ریال هزینه درمان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی برشمرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در کمیته درمان پرداخت و صدور بیش از ۴۶۰ کارت سلامت، انجام معاینات بیش از ۱۲۰ ورزشکار آسیب دیده را از جمله این اقدامات بیان کرد.

وی افزود: کمیته مسابقات این هیأت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ ساعت مسابقات مختلف ورزشی را پوشش پزشکی داده است که ۵۴۷ ساعت پوشش مسابقات در بخش آقایان و ۲۰۸ ساعت مسابقات بانوان را شامل می شود.

دکتر جمالیزاده عملکرد این هیأت دربخش آموزش را برگزاری ۶ دوره آموزشی درشهرستان های کرمان، زرند و انار، برگزاری نشست با معاونت دانشگاه علوم پزشکی جهت توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی و همچنین همکاری با سازمان ها و ادارات مختلف جهت برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ستادنظارت برسلامت اماکن ورزشی از ابتدای سال با برگزاری نشست های مختلف با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین ناظرین در شهرستان ها، برای نظارت دقیق  بر باشگاه ها و اماکن ورزشی برنامه ریزی کرده است، افزود:صدور کارت شناسایی برای ناظرین ستاد، بازرسی از ۲۲۴ باشگاه استان وصدوراخطار ۲۱ روزه برای ۳۰ باشگاه ورزشی از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط این ستاد بوده است.

وی همچنین کمیته های تغذیه و توانبخشی را ازدیگر کمیته های فعال هیأت برشمرد و گفت: ارائه بیش از ۲۷۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی به ۴۰ نفر از ورزشکاران و ارائه مشاوره تغذیه به ۸۰ نفر نیز از جمله اقدامات این دو کمیته می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.