پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

دکتر شاهین اعلام کرد؛

بهره مندی 40 ورزشکار چهار محال وبختیاری از خدمات فیزیوتراپی

دکتر شاهین - رئیس هیات چهار محال وبختیاری

دکتر فرامرز شاهین، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان چهار محال وبختیاری ضمن تشریح عملکرد این هیات در نیمه اول سال جاری شمار ورزشکاران سازمان یافته چهار محال وبختیاری را حدود 30 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر چهار محال وبختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، دکتر شاهین آمار ورزشکاران تحت پوشش کمیته خدمات درمانی این هیئت را در 6ماهه نخست سال جاری 29751 نفر عنوان کرد که از این تعداد 9669 نفر خانم و 20082 نفر را آقایان تشکیل میدهند که در این میان رشته های فوتبال،ژیمناستیک و والیبال به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین رسیدگی به 43 فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان که 10 نفر بانوان و 33 نفر آقایان راشامل شده است از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته خدمات درمانی برشمرد.

 دکتر شاهین به تشریح عملکرد کمیته نظارت بر سلامت باشگاه ها پرداخت و گفت: در سال جاری این کمیته با همکاری اداره کل ورزش و جوانان  تعداد  300  باشگاه  را مورد بازرسی قرار داد که تعداد 170   بازدید اولیه ، تعداد  100  بازدید ثانویه ، تشویق 200 و تذکر 100   و در ادامه کار خود ستاد نظارت از مراکز حرکات اصلاحی و ماساژ ورزشی در استان بازدید کرد و در خصوص صدور مجوز تذکرات لازم داده شد

وی  برگزاری 6 دوره آموزشی کمک های اولیه در شهرستانها و بخش های استان و یک دوره مبارزه با دوپینگ و برگزاری سمینار تغذیه ورزشی  را مهمترین عملکرد این هیات در بخش آموزش اعلام کرد.

دکتر شاهین کمیته های تغذیه و توانبخشی و روانشناسی را ازدیگر کمیته های فعال هیأت برشمرد و گفت: ارائه بیش از 400 جلسه خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی به ۴۰ نفر از ورزشکاران و ارائه مشاوره تغذیه به 15 نفر و مشاوره روانشناسی به 10 نفر نیز از جمله اقدامات این سه کمیته است.

وی افزود: کمیته مسابقات این هیأت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 300 ساعت مسابقات مختلف ورزشی را پوشش پزشکی داده است.

دکتر شاهین در پایان از مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان همچنین مسئولین تربیت بدنی دانشگاههای استان که در عضویت و ساماندهی ورزشکاران با این هیات همکاری لازم را داشته اند  تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.