یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

در نیمه اول سال جاری انجام شد؛

حدود ۵۰۰ بازرسی از اماکن ورزشی خراسان رضوی

رضا گلدوزیان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون۸۷ هزارو ۳۰۶ نفر ورزشکار به عضویت کمیته خدمات درمانی درآمده اند که از این تعداد ۵۷ هزار و ۵۶۰ ورزشکار آقا و ۲۹ هزار و ۷۴۶ را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش دفتر استان خراسان رضوی  پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رضا گلدوزیان در تشریح عملکرد شش ماهه نخست سال جاری از آمار ورزشکاران سازمان یافته در استان خبر داد و گفت :  از ابتدای سال تاکنون ۸۷ هزارو ۳۰۶ نفر ورزشکار سازمان یافته به عضویت کمیته خدمات درمانی درآمده اند که از این تعداد ۵۷ هزار و ۵۶۰ ورزشکار آقا و ۲۹ هزار و  ۷۴۶  نفر را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی اظهار داشت : تعداد ۲۶۷ نفر ورزشکار ملی یا ورزشکاران با حکم قهرمانی  کشوری تحت پوشش خدمات رایگان این کمیته بوده اند.  وی در خصوص پوشش پزشکی مسابقات گفت  : کمیته مسابقات با حضور جدی و پرتلاش خود حدود ۳۵۵۴ ساعت مسابقه را در مرکز استان پوشش داده که از این تعداد سهم مسابقات آقایان ۱۶۵۵ ساعت و مسابقات بانوان ۱۸۹۹ ساعت بوده است.

دکتر رضا گلدوزیان سلامت  جامعه ورزش را مهمترین هدف هیات معرفی کرد و افزود: هیات پزشکی ورزشی با تعامل فدراسیون پزشکی ورزشی و دیگر هیات های ورزشی گام های بسیار خوب و ارزشمندی را در امر آموزش سلامت ورزشکاران برداشته است. در این رابطه ۴ دوره آموزشی از ابتدای سال زیر نظر فدرسایون برگزار شده است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان به عملکرد کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هم اشاره کرد و گفت : تعداد ۸۵۳ باشگاه در کل استان خراسان رضوی ثبت شده اند که از  ۴۵۶ باشگاه در استان بازرسی اولیه به عمل آمده است و از این تعداد به ۴۰۲ مورد تذکر داده شده همچنین از ۶۵  باشگاه ورزشی بازرسی ثانویه نیز بعمل آمده است.

وی یادآور شد: دغدغه اصلی این هیات، سالم سازی اماکن ورزشی از جمله استفاده نکردن از مکمل‌های غیر مجاز در باشگاه‌های ورزشی است  که با عزمی جدی برای سالم سازی باشگاه ها اقدام  کرده ایم و تمام تلاش این هیات فراهم نمودن شرایطی است که باشگاه ها  مکانی برای حفظ سلامتی و نشاط جوانان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.