یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

دکتر نیکلاس پونسیلو :

تغذیه مکمل پروسه آماده سازی ورزشکار است

نیکلاس

دکتر نیکلاس پونسیلو ایتالیایی، از جمله مهمانان خارجی و اساتید شرکت کننده در کنگره بین المللی تغذیه ورزشی در اصفهان، این کنگره را رویدادی بزرگ و ستودنی دانست.

پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران در حاشیه کنگره بین المللی تغذیه گفت وگویی با این مهمان خارجی شرکت کننده در کنگره داشته است که در پی می آید:

*نظرتان در مورد این کنگره چیست؟

*خوشحالم که در این کنگره حضور یافتم و این اتفاق بزرگی است که برای من رخ داده است که بتوانم تجربیات و دانش خود را انتقال دهم.

*آیا علم تغذیه در ورزش به صورت حرفه ای در دنیا نهادینه شده و یا هنوز به نقطه کمال نرسیده است؟

* روز به روز اهمیت تغذیه برای ورزشکاران بیشتر می شود و نه تنها برای ورزشکاران حرفه ای بلکه برای کسانی که ورزش را به صورت تفریحی هم انجام می دهند، روز به روز اهمیت این رشته برایشان بیشتر آشکار می شود.

*چه دلایلی باعث این میزان از اهمیت تغذیه در ورزش و بین ورزشکاران شده است؟

*تغذیه یکی از عوامل مهم در وزن ورزشکاران است. از سوی دیگر توزیع مواد مغذی در بدن در مدت ورزش و در طول شبانه روز است که بسیار مهم است و مهمترین و پر اهمیت دلیل این است که خوردن قبل، حین و بعد از ورزش بسیاری مهم است زیرا خوراک ورزشکار بر عملکردش تاثیر مستقیم دارد. در واقع یکی از ملاک های نتیجه گرفتن ورزشکار تغذیه صحیح است.

*چند درصد از موفقیت های ورزشی به تغذیه صحیح ربط پیدا می کند؟

* سخت است که درصد مشخصی ارائه بدهیم اما در واقع تغذیه در ورزش نقش تکمیلی دارد. بنابراین اگرچه مهمترین فاکتور نیست، اما به دلیل اینکه کامل کننده است در نتیجه عملکرد ورزشکار بسیار تعیین کننده است و باید به شدت مورد توجه ورزشکاران قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.