یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

نقش روانشناس ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکار

نقش روانشناس ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکار؛

مرکزی

ورزشکاران میتوانند با کمک یک روانشناس ورزشی حس خود باوری و مهارت های اجتماعی خود را بالابرده، ارتباط موثری با رشته ورزشی شان برقرار نمایند .

وجود مشکلات عاطفی بین والدین و ورزشکار (جدایی، بیماری، پرخاشگری و.... والدین)، تک فرزند بودن در خانواده، مقایسه شدن یا داشتن توقع بیش از توانایی فرد مواردی هستند که سبب انتقال افکار منفی از طریق ارتباط کلامی، ایجاد حس وسواس فکری و کاهش اعتماد به نفس در شخص میشود و زمینه افت در تمرین و تکنیک های ورزشی فرد ورزشکار میباشد.

همچنین اکثریت ورزشکاران نوجوان با مشکل استرس درگیر هستند، استرس زیاد سبب کاهش سطح تمرکز و عدم دستیابی نتیجه دلخواه در مسابقات میشود.

ورزشکاران میتوانند با شرکت در دوره های مهارت های روانشناسی، سطح خودآگاهی و مهارت روانی شان را افزایش دهند و با کمک یک روانشناس ورزشی و انجام تمرینات ذهنی حس خود باوری، اعتماد به نفس و مهارت های اجتماعی خود را بالابرده، ارتباط موثری با رشته ورزشی، احساس و ذهن شان برقرار نمایند.

همچنین والدینی که نوجوان یا جوان ورزشکار دارند باید با مشاوره روانشناس ورزشی و  یک برنامه ریزی دقیق وحساب شده ارتباط فکری بیشتر با فرزندشان و رشته ورزشی او برقرار نمایند.

زهرا علی آبادی فراهانی- مسئول کمیته روان شناسی هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.