شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

مدیرکل ورزش و جوانان یزد تاکید کرد؛

اهمیت افزایش ورزشکاران سازمان یافته

نشست هم اندیشی کمیته خدمات درمانی هیات های پزشکی ورزشی شهرستان های  یزد برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بر لزوم تلاش و برنامه ریزی برای افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته در استان تاکید کرد.

به گزارش دفتر استان یزد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  

مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشست هم اندیشی کمیته خدمات درمانی هیات های پزشکی ورزشی شهرستان های یزد  ، افزود:شناسنامه هر ورزشکار عضویت در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی است و اختصاص اعتبارات به ادارات ورزش و جوانان نیز بر اساس ورزشکاران سازمان یافته است.

مسعود شریعتی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد ورزشکاران به عنوان نمادی از توسعه سلامت در جامعه، خواستار همکاری و تعامل سازنده آموزش و پرورش و هیأت پزشکی ورزشی در راستای تحقق این راهبرد شد.

وی اظهار داشت: تعامل در عالی ترین سطح ممکن برقرار است و با توجه به اینکه توسعه ورزش نیازمند همکاری گسترده همه دستگاه های اجرایی است، باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات دستگاه ها جهت همکاری با هیأت پزشکی ورزشی استفاده و در راستای فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم از مزایای مردم از بیمه ورزشی گام برداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با ابرار رضایت از عملکرد روبه رشد دستگاه ورزش شهرستان بافق  از ساماندهی ورزشکاران، بیان کرد: مسئولان ورزش شهرستان ها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و این مسیر برنامه ریزی و تلاش کنند.

شریعتی تصریح کرد: همه افرادی که فعالیت ورزشی دارند باید دارای کارت خدمات درمانی پزشکی ورزشی باشند و با باشگاه های ورزشی که در این راستا کوتاهی کنند برخورد می شود.

وی اضافه کرد: گروه بازرسی و نظارت بر عملکرد باشگاه ها باید مستمر عملکرد باشگاه ها را ارزیابی و با کوچکترین تخلف به ویژه در بحث عدم بیمه ورزشی ورزشکاران برخورد داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به یکساله شدن بیمه های ورزشی با برنامه ریزی و فرهنگ سازی تا پایان سال آمار بیمه شدگان ورزشی افزایش پیدا کند.

 در این نشست دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد هم  ضمن تبیین و تشریح کارکردهای ورزش در سلامت جامعه، به معرفی خدمات حوزه پزشکی ورزشی استان پرداخت و از آمادگی و ظرفیت این هیأت جهت ارائه خدمات درمانی، مشاوره ای و آموزشی خبر داد.

وی در ادامه از تلاشهای رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق و همکارانشان در افزایش آمار ورزشکاران سازمانن یافته تشکر کرد و افزود: شهرستان بافق در افزایش بیمه شدگان ورزشی رشد چمشگیری داشته که امیدوارم دیگر شهرستان ها نیز با بکارگیری الگوی این شهرستان در افزایش بیمه شدگان ورزشی تلاش کنند.

در پایان از کمیته خدمات درمانی  هیات های  شهرستان ها،  زارچ،   بافق و اشکذر که رتبه های برتر نسبت جمعیت  به دست آوردند،  تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.