دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان:

جوانان فریب تاثیر آنی و مقطعی برخی مکمل ها را نخورند

حسین ثوری

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با فروشندگان مکمل های نیروزا تاکید کرد و گفت: نشان دادن راه درست به جوانان برای رسیدن به اندامی ورزیده ، می تواند در حفظ سلامت آنها نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش دفتر سیستان و بلوچستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حسین ثوری گفت:چند سالی است که عرضه مکمل های نیروزا همزمان با شبکه های ماهواره ای، در برخی از فروشگاه های مواد غذایی و سالن های ورزشی انجام می شود آن هم در شرایطی که همه می دانند مصرف این مکمل ها پیامدهای زیانباری برای سلامت جوانان دارد، بنابراین می طلبد تا علاوه بر مسئولان، خانواده ها نیز برای آگاهی جوانان از عواقب مصرف مکمل های نیروزا وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان نباید فریب تاثیر آنی و مقطعی  برخی مکمل ها در ورزیدگی اندام را بخورند، افزود: متخصصان معتقدند این تأثیر مقطعی بوده و پس از بازه زمانی کوتاه بدن فرد مصرف کننده مجدد به حالت اولیه خود باز می گردد اما آسیب هایی که به ورزشکار وارد می شود ماندگار است. بنابراین آگاه سازی جوانان از عواقب مکمل های نیروزا و نشان دادن راه درست برای رسیدن به اندامی ورزیده می تواند در حفظ سلامت این قشر جامعه نقش مهمی داشته باشد. از طرفی نباید غافل شد که بدن پرورش یافته با تمرین و تلاش مستمر ماندگار است اما استفاده از داروهای تقویت کننده فقط برای مدتی این اندام را به ورزشکار هدیه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.