شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی:

آگاه سازی ورزشکاران مهمترین هدف مجموعه پزشکی ورزشی است

شهرام طایفه

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی گفت: هیات پزشکی ورزشی نقش تعیین کننده ای را در جامعه ایفا می کند و  مهیا کننده سلامت ورزشکاران و ارائه کننده خدمات کارآمد پزشکی ورزشی است.

به گزارش دفتر آذربایجان غربی پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر عبدالله چمن گلی افزود:ادارات ورزش و جوانان استان و اعضای این هیات در استان این هدف را دنبال می کنند که جامعه ورزش از یک ایمنی بالایی برخوردار شود تا ورزشکار بتواند با آرامش خاطر بیشتری به انجام فعالیت های ورزشی خود بپردازد.

 وی تصریح کرد: باید جامعه ورزشی بخصوص ورزشکاران را با محیط های امن ورزشی آشنا و آگاه کرد تا با مشکلات جسمی و روحی مواجه نشوند.

دکتر چمن گلی با تاکید بر نقش تاثیرگذار این هیات در رشد و پیشرفت سایر هیات های ورزشی ، افزود؛ هیات پزشکی ورزشی استان پشتیبان ورزش و سلامت فعالان این عرصه است و همواره در تلاش است تا ورزشکاران هیات ورزشی در صورت آسیب دیدگی دغدغه دریافت خدمات پزشکی را نداشته باشند و از سویی دیگر خدمات دهی و حمایت دیگر هیات های ورزشی کار را برای اعضای این هیات سنگین تر کرده و تلاش وافری را برای انجام این حجم فعالیت می طلبد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: رسالت این هیات با سایر هیات های ورزشی متفاوت بوده و هیات پزشکی ورزشی نقش انکار ناپذیری در ورزش ایفا می کند؛ این هیات ورزشکاری ندارد ولی با تمام هیات ها در ارتباط بوده و تمام هیات های ورزشی خدمات آن را به صورت ملموس احساس می کنند.

دکتر چمن گلی، عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی را در راستای خدمت رسانی به جامعه ورزشی استان مناسب  و خوب و قابل قبول دانست و از تلاش مجموعه پزشکی ورزشی استان برای ارائه خدمات کیفی و مطلوب پزشکی ورزشی به ورزشکاران تقدیر و تشکر نمود.

وی یادآور شد : آموزش های هیات پزشکی ورزشی استان، می تواند حوادث و آسیب های ورزشی را به حداقل برساند؛ امروزه باشگاه ها به دلیل نا آشنایی ورزشکاران با علم تمرین و علم تغذیه ، آسیب زا شده اند و این هیات باید تلاش کند تا اطلاعات علمی آماده سازی ورزشکاران را به مربیان ارائه دهد تا میزان آسیب دیدگی ها کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.