پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

دکتر نوروزی:

ساختار پزشکی ورزشی در آذربایجان غربی توسعه می یابد

طایفه

مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با عضور دکتر عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان، دکتر شهرام طایفه رئیس هیات پزشکی ورزشی و دیگر اعضای مجمع، در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پزشکی ورزشی آذربایجان غربی، دکتر غلامرضا نوروزی در این مجمع با بیان این نکته که استان آذربایجان غربی یکی از قطب های ورزش خیز کشور بخصوص در رشته والیبال است، گفت: باید هیات استان با فراهم کردن ساختارهای فیزیکی جوابگوی ورزشکاران خود باشد تا به سایر استان های همجوار و تهران مراجعه نکنند.
وی ادامه داد : به علت رتبه برتر این استان در معرفی ورزشکاران در سطح کشور با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در حال ایجاد ساختار فیزیکی مناسب برای پاسخگویی به جامعه ورزشی استان هستیم.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد:این فدراسیون ورزشکار و قهرمان ندارد ولی پشتیبان ورزش قهرمانی بوده و در کسب موفقیت های تمام فدراسیون ها نقش بسزایی را ایفا می کند.
دکتر چمن گلی نیز از عملیاتی شدن دو طرح بزرگ در سطح استان، طرح غربالگری دیابت و فشار خون ویژه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و طرح سنجش ناهنجاری های جسمی و حرکتی بدن یا طرح سنجاب که توسط و با همکاری هیات پزشکی ورزشی استان در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ اجرایی شد؛ از مسئولین هیات تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان عنوان کرد : ساختار مرکز فیزیوترابی در مجموعه ورزشی غدیر اورمیه مهیا شده است .
دکتر طایفه رئیس هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی با ارائه عملکرد هیات در سال ۹۶ و سه ماهه نخست سال ۹۷ بیان داشت : هیات پزشکی ورزشی استان سه رسالت هم را دنبال می کند : ۱ _ پیگیری و پرداخت هزینه های ورزشکاران مصدومین ۲ _ مبارزه با دوپینگ و آموزش آن به جامعه ورزش ۳ _ پوشش تمام مسابقات برگزار شده در سطح استان.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان از آغاز ثبت نام اینترنتی کارت بیمه ورزشی از ۱۵ خرداد در آذربایجان غربی خبر داد و گفت : ۲۰ نفر را در شهرستان های ۱۷ گانه استان مامور ثبت نام آنلاین بیمه ورزشی کرده ایم.

کیومرث پورایراندوست دبیر هیات استان با ارائه آمار از رشد ساماندهی ورزشکاران در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خبر داد و افزود : در بخش آموزش و  ثبت نام اینترنتی کارت بیمه ورزشی جزو استان های پیشرو هستیم و کارگاه های مختلفی را در سطح استان برای آموزش این فرآیند در سه ماه نخست انجام داده ایم.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان از آمادگی این استان برای میزبانی از روسای هیات های پزشکی ورزشی کشور و روسای فدراسیون های پزشکی ورزشی کشورهای همجوار استان آذربایجان غربی خبر داد.

در ادامه مجمع، نماینده باشگاه ها، دواران، مربیان و ورزشکاران به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در مورد مسائل و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.

در خاتمه مجمع دکتر نوروزی، دکتر چمن‌ گلی و دکتر طایفه از دفتر هیات پزشکی ورزشی استان، دفتر خدمات درمانی و مرکز فیزیوترابی بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.