چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹

رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان خبر داد:

تشکیل پرونده پزشکی برای ۶۰۰ ورزشکار گلستانی

نشست خبری گلستان

رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان از تشکیل پرونده پزشکی برای ۶۰۰ ورزشکار استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گلستان، دکتر علی اصغر آیت اللهی  به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران اظهار کرد:سال گذشته ۶۰۰ ورزشکار گلستانی در هیات پزشکی ورزشی استان تشکیل پرونده دادند که ۳۰ ورزشکار برای عمل جراحی به تهران اعزام شدند.

وی در خصوص احداث کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی در استان گلستان گفت: این کلینیک در صورت در اختیار گرفتن زمین در شهرستان گرگان احداث خواهد شد و فدراسیون پزشکی ورزشی برای ساخت آن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد کرد.

وی افزود: ساختمان کلینیک پزشکی ورزشی در گرگان نیازمند زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع است تا در چهار طبقه احداث شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان با بیان اینکه در مبارزه با دوپینگ جدی هستیم، گفت: وظیفه ما آگاهی بخشی به ورزشکاران برای استفاده نکردن از داروهای نیروزا است و در این بخش بسیار جدی عمل کرده‌ایم.

دکتر آیت اللهی ادامه داد: به بخش روانشناسی ورزشی هم نگاه ویژه‌ای داریم زیرا روانشناسی نقش بسزایی در ورزش حرفه‌ای دارد و به افزایش انگیزه و کاهش استرس ورزشکاران کمک می‌کند.

وی در خصوص تجویز مکمل‌های غیر مجاز توسط مربیان در باشگاه‌های بدنسازی، اظهار کرد: استفاده از مکمل‌ها در ورزش حرفه‌ای مانعی ندارد اما این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک تجویز شوند.

وی اضافه کرد: مکمل‌های غیر مجاز دارای مواد مخدر و سرطان زا هستند و تجویز آن توسط مربیان در باشگاه‌ها رواج یافته و توصیه ما این است که ورزشکاران مکمل را با تجویز پزشک و از داروخانه تهیه کنند.

دکتر آیت اللهی در خصوص تعداد ورزشکاران بیمه شده در استان گفت: سال گذشته ۵۹ هزار و ۶۱۲ ورزشکار سازمان یافته در استان گلستان فعالیت می‌کردند که ۴۱ هزار و ۴۸ ورزشکار مرد و ۱۸ هزار و ۵۶۴ ورزشکار زن بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.