یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

دکتر گلدوزیان در نشست خبری:

اجازه نمی‌دهیم با سلامت ورزشکاران و مردم بازی شود

گلدوزیان

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: یکی از قوی ترین ستادهای نظارت بر اماکن ورزشی کشور را داریم زیرا نمی‌خواهیم هیچ کس با سلامت ورزشکاران و مردم بازی کند.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی و ورزشی خراسان رضوی، دکتر رضا گلدوزیان در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری موفق شدیم ۹۰ درصد کارت عضویت کاغذی را به الکترونیکی تغییر دهیم تا بتوانیم با ایجاد شرایط آسان، ثبت نام ها را برای ورزشکاران فراهم کنیم .

وی افزود: ستاد نظارت براماکن ورزشی خراسان رضوی یکی از قوی ترین ستادهای کشور است، معاون دادستان استان نیز باعضویت در این ستاد برفعالیت و نظارت ما کمک شایانی انجام دادند؛ وسایل جدیدی وارد شده است که اگر کار کردن درست با آنها آموزش داده نشود اتفاقات و صدمات جبران ناپذیری را وارد می‌کنند.

رئیس هیات پزشکی و ورزشی استان تصریح کرد: هیات پزشکی ورزشی درآمد ندارد و تنها از صدور کارت های ورزشی مبلغی به حساب فدراسیون واریز می‌شود و از مبلغ کل آن ۳۵ درصد به استان برمی‌گردد، این مبلغ صرف شهرستان‌ها، بخشی نظارت، تجهیز کیف پزشکی شهرستان‌ها و هزینه‌های پژوهشی می‌شود، جزو تنها هیات‌هایی هستیم که تولید ملی و ثبت اختراع داشتیم.

دکتر گلدوزیان درخصوص تولید انبوه ابداع این هیات ادامه داد: سه ابداع و یک اختراع داشتیم که یکی از آنها به تولید انبوه رسیده هنوز از واردات آن پیشگیری نشده اما قول همکاری داده شده است و آماده بهره برداری و گرفتن سفارش هستیم.

وی همچنین از امکانات و تجهیزات این هیات گفت: تجهیزات پزشکی هیات پزشکی خراسان رضوی از فدراسیون بیشتر است و حدود۷ میلیارد قیمت این تجهیزات است و تنها هیاتی هستیم که به ملی‌پوشان و بازیکنان لیگ‌های برتر خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان درخصوص روند پرداخت بیمه به ورزشکاران گفت: جزو استانهایی هستیم که سریع مبالغ قابل پرداخت را بنا به مصوبات واریز می‌کنیم اما اگر ورزشکاری در این خصوص ناراضیتی دارد می‌تواند اعلام کند تا آن را بررسی و پیگیری کنیم همچنین اگر از سوی مربی یا هیات مشخص شود ورزشکار نیاز به کمک دارد کمیسیون تشکیل می‌دهیم و وضعیت را به صورت ویژه بررسی می‌کنیم.

وی درباره تعداد ورزشکارانی که از ابتدای سال تاکنون در سامانه ثبت نام کردند گفت: ۵۲هزار و ۵۷نفر تاکنون ثبت نام کردند که ۳۴ هزارو۴۰۶ نفر آقا و ۱۷ هزار و ۶۵۱ بانوان هستند در میان هیات‌های ورزشی نیز فوتبال با ۱۰هزارو ۳۲۶ ورزشکار رتبه نخست را دارد، قایقرانی با ۴ورزشکار، گلف ۵ و هاکی ۸ ورزشکار کمترین ثبت نامی را داشتند.

رئیس هیات پزشکی و ورزشی به طرح آشتی با ورزش اشاره کرد و ادامه داد: یکی از آرزوهای من اجرایی شدن این طرح است که تا کنون موفق به آن نشدم؛ در این طرح کارمندان ادارات در استان هر ماه یک رشته ورزشی را فرا گیرند و این به عنوان امتیاز ضمن خدمت در نظر گرفته شود با اجرایی شدن این طرح ظرف ۵سال حدود ۶۰ رشته ورزشی را آموخته اند، با این کار ورزش را وارد خانواده ها می‌کنیم و به طور حتم کسی که ۵۰ رشته ورزشی را کار کرده کمتر دچار عوارض جسمی و برخی ناهنجاری های اجتماعی می‌شود.

دکتر گلدوزیان تعداد پزشک‌یاران استان را ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: مبلغ دریافتی هر پزشک یار به ازای هر یک ساعت حضور ۱۵ هزار تومان است که این مبلغ تقریبا تنها هزینه رفت و آمد می‌شود.

وی درباره بیمه مسئولیت ورزشی گفت: تمام مسئولیت مدنی وکیفری تمام افراد حاضر در یک فعالیت یا شغلی که ریسک وخطر ایجاد می‌کند با مسئول برگزاری آن است این قانون شامل حال ورزشگاه ها ومجموعه های ورزشی می‌شود که باید تمام کارکنان، تماشاگران یا افرادی که به نوعی در این زمینه فعالیت می‌کنند از این بیمه بهره مند شود چرا که در صورت بروز هرگونه اتفاقی مدیران ومسئولان باید پاسخگو و برای آنها گاهی مجازات کیفری در نظر گرفته می‌شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: مشاوران حقوقی در هیئت حضور دارند که در خصوص قوانین و مقررات به مدیران مجموعه های ورزشی مشاوره ارائه دهند اگر مجموعه ای تخلف کند یا بیمه مسئولیت مدنی و ورزشی نداشته باشد منجر به جریمه و گاهی تعطیلی و ابطال مجوز فعالیت آن می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.