پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

بازگشت دختر والیبالیست فارسی به میدان بعد ازمصدومیت

استان فارس

مریم حبیبی جوان والیبالیست ملی پوش که به دلیل آسیب دیدگی از تمرینات ورزشی خودداری کرده بود پس از مشاوره و درمان توسط پزشکی ورزشی دوباره به تمرینات بازگشت.

مریم حبیبی جوان والیبالیست ملی پوش که به دلیل آسیب دیدگی از تمرینات ورزشی خودداری کرده بود پس از مشاوره و درمان توسط پزشکی ورزشی دوباره به تمرینات بازگشت.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، مریم حبیبی که در تمرینات سال گذشته از ناحیه پا دچار  پارگی رباط صلیبی شده بود برای اینکه بتواند ورزش حرفه ای را به خوبی ادامه دهد از فعالیت های ورزشی خودداری کرد و با مشاوره و درمان توسط پزشکی ورزشی، طی دوره بازتوانی امکان حضور در رقابت ها را پیدا کرد.

این ورزشکار ۱۷ ساله و اهل شهرستان مرودشت است که ۸ سال پیش ورزش والیبال را شروع کرد و اینک ۵ سال است که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت دارد.

وی ۲ سال است که به انتخابی تیم ملی جوانان درآمده و قبل از آن در رده ملی نوجوانان فعالیت داشته است و عناوینی همچون نهم و هشتم آسیا را در رده نوجوانان و جوانان تجربه کرده است.

این جوان والیبالیست نگاهش به ورزش اینگونه است که ورزش فعالیتی است برای سلامت جسم و روح که باید با عشق و علاقه انجام شود.

حبیبی ورزشکاران را انسان های سرسختی دانست که شکست را در میدان های ورزشی تجربه می کنند و با هر شکست گامی محکم به سمت پیروزی و موفقیت بر می دارند.

این ورزشکار حرفه ای در جواب این سوال که آیا انجام فعالیت ورزشی سلامتی به همراه دارد؟، اینگونه اظهار می کند: قطعا ورزش سلامتی  به همراه دارد ولی در ورزش حرفه ای احتمال بروز آسیب هم وجود دارد اما صحیح ورزش کردن نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت واگر اصولی به انجام فعالیت های ورزشی پرداخته نشود بی شک فرد دچار آسیب هایی می شود که پیامد ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.

این ملی پوش والیبال نکات مهم در زمان فعالیت های ورزشی را اینگونه عنوان می کند که صحیح ورزش کردن موضوع مهمی است که به آن اشاره کردیم حال موضوع دیگری که بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت، داشتن یک مربی خوب که دانش کافی در رشته مورد نظر داشته باشد است.

مریم حبیبی اما ورزش برای سلامت را تنها انجام یک سری فعالیت های فیزیکی ندانست و خاطرنشان کرد: باید به نکات دیگری از جمله تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزشی، سالم بودن فضای ورزشی و استعدادیابی که بسیار مهم است توجه کامل داشت، زیرا این ها هر کدام مقوله خاص خودش را دارد و بایستی به آن پرداخته شود.

وی وجود فعالیت های ورزشی و تاثیر آن در زندگی خود را اینگونه ابراز داشت: ورزش کردن آن هم به صورت حرفه ای باعث شد که فرد سرسخت و محکمی شوم و پشتکار بهتری در کارهایم داشته باشم.

او رمز موفقیت خود را در تلاش، پشتکار و حمایت قاطع خانواده می داند و اظهار می دارد: علاقه ی من به ورزش و این رشته باعث شد که خانواده حمایت کنند و وقتی دیدم خانواده این چنین حمایت می کنند من هم دلگرم شدم و فعالیت های خودم را بهتر ادامه دادم تا به هدفی که می خوام برسم.

این ورزشکار حرفه ای از میزان آشنایی خود با پزشکی ورزشی چنین ابراز می دارد: شاید در اول پزشکی ورزشی رو فقط بیمه ورزشی می دیدم که با بروز آسیب های ورزشی هزینه های درمان را به ورزشکار آسیب دیده پرداخت می کند، اما بعدا متوجه شدم که پزشکی ورزشی فقط بیمه خدمات درمانی نیست و خدمات گسترده ی دارد که شاید خیلی از ورزشکاران و خانواده های آن ها از آن بی اطلاع هستند، خدماتی که می تواند زمینه را برای پیشرفت یک ورزشکار فراهم کند و باعث شود که فرد ورزشکار کمتر یا هیچ وقت دچار آسیب دیدگی نشود و بهتر و زودتر به هدف خود برسد.

ملی پوش والیبال جوانان از بروز آسیب دیدگی خود در ورزش این چنین اظهار داشت: در تابستان ۹۶ در یک سری از تورنمنت هایی شرکت کردم که در آخرین تورنمنت از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شدم و سریعا از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کردم و پس از برگشت به استان و مراجعه به دکتر باشتی فوق تخصص جراحی زانو  و آسیب های ورزشی تحت درمان قرار گرفتم.

دکتر باشتی هم با به جریان انداختن سریع پرونده درمانی من به دلیل جایگاه ورزشی که داشتم خارج از نوبت اقدام به درمان کردند و سریعا تحت عمل جراحی قرار گرفتم و سپس با سپری کردن دوران بازتوانی امکان حضور در رقابت ها را یافتم و اینک تمرینات ورزشی را به خوبی انجام می دهم.

وی با توصیه هایی برای ورزشکاران، بانوان را به این نکات مهم دعوت و تاکید کرد و گفت: بانوان اول ورزش کنند دوم صحیح ورزش کردن را دنبال کنند تا دچار آسیب نشوند سوم اگر ورزش رو به صورت حرفه ای دنبال می کنند بدن سازی را حتما در کنار آن داشته باشند، نظم در ورزش داشته باشند و تمرینات رو مرتب و منظم انجام دهند.

این ورزشکار حرفه ای در پایان با تشکر از پزشکی ورزشی که با فراهم کردن امکانات توانسته خدمات خوبی را به ورزشکاران ارائه دهد، تصریح کرد: امیدوارم که هیج ورزشکاری در طول فعالیت های ورزشی خود دچار آسیب دیدگی نشود اما اگر آسیبی هم رخ داد حتما با مشاوره های هیات پزشکی ورزشی روند درمان خود را دنبال کنند تا هرچه سریعتر به میادین ورزشی بازگردند زیرا  هیات پزشکی ورزشی فقط ارائه خدمات درمانی نیست و خدمات گسترده بسیاری دارد که می تواند زمینه رشد و شکوفایی یک ورزشکار را فراهم کند.

یک نکته ای که جای تشکر دارد و قابل تحسین است این است که امروز یک پزشک فوق تخصص و جراح آسیب های ورزشی در راس هیات پزشکی ورزشی استان فارس قرار گرفته است که همه ی فکر ایشان سلامت جامعه ورزش و ورزشکاران است و جایگاه آموزش و درمان ورزشکاران را به خوبی می داند که جای بسی خوشحالی است که امروز مسئولان ورزشی با این دید و تفکر زمینه را برای حضور چنین افرادی در راس هیات ها فراهم کرده اند تا ورزشکاران آسوده خاطر به انجام فعالیت های ورزشی خود بپردازند.

بر اساس این گزارش، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس که مریم حبیبی را جراحی و مداوا کرده است نیز در این ارتباط گفت: این ملی پوش که در سال گذشته در حین ورزش دچار پارگی رباط صلیبی شده بود، با پیشرفته ترین متدهای جهانی جراحی و درمان شد و خوشبختانه در حال حاضر با سپری کردن دوره بازتوانی برای حضور در میادین ورزشی آمادگی کامل دارد.

دکتر کاوه باشتی در پایان در خصوص جایگاه پزشکی ورزشی و پیام آن به جامعه ورزش چنین اظهار داشت: هیات پزشکی ورزشی استان فارس تنها متولی سلامت ورزشکاران بر اساس استانداردهای روز دنیا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.