سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

تشریح عملکرد شش ماه هیات پزشکی ورزشی قزوین؛

بیش از ۱۷۰۰ جلسه فیزیوتراپی ، ساماندهی ۴۷ هزار ورزشکار و...

دکتر اسکوئی

دکتر سعید اسکوئی رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد شش ماه نخست سال ۹۷ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر اسکوئیضمن اشاره به ساماندهی ۴۷ هزار و ۷۷۶ ورزشکار(۲۵ هزار ۳۹ آقا و ۲۲ هزار و ۷۳۷ خانم) در شش ماه نخست سال جاری گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ هزار و ۴۱۴ نفر بوده است.

وی با اشاره بهپرداخت هزینه درمان ورزشکاران آسیب دیده، افزود: در سال جاری  ۱۷۳۶ جلسه فیزیوتراپی به ۱۵۹ مصدوم ورزشی ( ۱۱۹ آقا و ۴۰ خانم ) به همراه ۴۳۲ جلسه لیزردرمانی (۳۴۷ جلسه آقایان و ۸۵ جلسه بانوان) ارائه شده است. مساعدت در ارائه ۱۰ جلسه فیزیوتراپی به قهرمان سنگوردی جهان رضا علیپور از دیگر خدمات درمانی ارائه شده می باشد.

دکتر اسکوئی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی تغذیه در رویدادهای ورزشی و مدیریت وزن در ورزش در تاریخ ۲۴ اردیبهشت، دوره آسیب های ورزشی در تاریخ ۱۵ شهریور و همچنین ارائه طرح پژوهشی بررسی شیوع مصرف داروهای نیروزا و آگاهی از عوارض و عوامل مرتبط با آن در بدنسازان استان قزوین خبر داد و افزود: انعقاد تفاهم نامه با مرکز فوریتهای پزشکی استان در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و انعقاد تفاهم نامه با درمانگاه شبانه روزی مهرگان جهت صدور گواهی سلامت و ویزیت ورزشکاران از دیگر اقدامات انجام شده در کمیته آموزش هیأت می باشد.

دکتر اسکوئی گفت: ۴۰۸ بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی صورت گرفته (۲۹۶بازرسی اولیه، ۹۶ بازرسی ثانویه و ۱۶ بازرسی ادواری) و ۶۶۰ ساعت نیز مسابقات ورزشی گوناگون تحت پوشش پزشکی درآمده­اند که ۲۴۶ ساعت آن در بخش بانوان و ۴۱۴ ساعت نیز در بخش آقایان بوده است.

وی ضمن اشاره به ۱۵۹ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که ۱۲۳ مورد آنها خانم و ۳۶ مورد نیز آقا بوده­ اند از خرید دستگاه آنالیز بدن مدل InBody۳۷۰S برای ارائه خدمات به ورزشکاران در کمیته تغذیه هیأت خبر داد.۱۰ مورد مشاوره روانشناسی نیز به ورزشکاران قهرمان استان ارائه شده است.

دکتر اسکوئی یادآور شد:چاپ ۵ نوع پوستر در زمینه اطلاع رسانی از خدمات درمانی، تغذیه و روانشناسی، ۱۵۰۰۰ تراکت در خصوص تعهدات هیأت پزشکی ورزشی  و همچنین برپایی غرفه ارزیابی سلامت در اولین جشواره ورزشی بانوی کرامت در تیرماه نیز از دیگر فعالیتهای هیأت در شش ماه نخست سال جاریاست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.