پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

آغاز طرح جدید بازرسی از باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه

ستاد نظارت

حفظ سلامت ورزشکاران و ایجاد محیطی امن و سالم برای فعالیت بدنی و ورزشی در اماکن ورزشی در اولویت برنامه ریزی های ورزش و جوانان و هیأت پزشکی ورزشی با رویکرد ارتقاء سطح سلامت جامعه قرار دارد.

حمیدرضا محمدی سرناظر ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه در کارگاه آموزشی ناظرین استانی ضمن اشاره به لزوم انجام بازرسی مستمر و مداوم به منظور اجرای دقیق ضوابط و مقررات قانونی مرتبط با فعالیت اماکن ورزشی از آغاز طرح جدید بازرسی از باشگاه های ورزشی در نیمه دوم مهرماه خبر داد. 

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، سرناظر ستاد نظارت بر اماکن ورزشی کرمانشاه که در کارگاه آموزشی ناظرین ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی سخن می گفت، به لزوم اهتمام جدی و هم افزایی موثر همه نهادهای ذی ربط جهت توسعه سلامت در باشگاه های ورزشی در سطوح ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد محیطی امن و سالم برای ورزش سبب ترغیب و افزایش تمایل اقشار مختلف جامعه به فعالیت بدنی و ورزشی می شود و بر همین اساس طرح جدید نظارت گسترده و مستمر بر باشگاه های ورزشی با رویکرد پیشگیری، اطلاع رسانی و راهنمایی، اصلاح و بهبود آموزش محور، تشویق، تنبیه انضباطی و در نهایت برخورد جدی  با متخلفین در حوزه سلامت ورزشکاران با حضور ناظرین برنامه ریزی و به صورت گسترده در سراسر استان برگزار خواهد شد. 

وی افزود : در حال حاضر نیز با توجه به توسعه فضاهای ورزشی در اماکن خصوصی و دولتی این مهم نیز ضرورت دارد که در کنار افزایش انگیزش مردم جهت انجام فعالیت ورزشی در بخش همگانی با رویکرد ایجاد نشاط و سلامت  نظارت و بازرسی جهت حضور سالم و امن اقشار مختلف جامعه در محیط های ورزشی با رعایت استانداردهای فنی، تخصصی و بهداشتی فراهم شود.

 برخورد قاطع با باشگاه های متخلف و خاطیان حوزه سلامت ورزش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ناظرین ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی  بر اساس بخشنامه وزرات ورزش و جوانان و با هدف نظارت بر نحوه فعالیت باشگاه های ورزشی و  اجرای دقیق قوانین، مصوبات، ضوابط و مقررات، آیین نامه و دستورالعمل های کمیسیون ماده 5 وزرات ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ستاد نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان به شکل موثر و اثربخشی با رویکرد ارشاد و راهنمایی در حال فعالیت هستند و به عنوان مرجع رسمی نظارتی، فعالیت باشگاه های ورزشی را بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده رصد و پیگیری خواهد نمود. این اقدام مهم سبب تعیین هدف واحد و مشترکی در راستای ایجاد سیاست های تشویقی و تنبیهی برای باشگاههای ورزشی شده  و با توجه به اهتمام جدی مسوولین ذی ربط شاهد گسترش نظارت در قالب نظارت های آشکار و پنهان با بهره گیری از ابزارها و امکانات لازم و حضور ناظرین فعال خواهیم بود.
 محمدی ارزیابی و بررسی نتایج بازرسی ها را در برنامه زمان بندی مشخص و منظم بسیار مهم و موثر دانست و بیان داشت : ستاد نظارت ضمن تعریف مراحل بازرسی و پیگیری اثرات آن از ابزارها و روش های نوین با حضور ناظرین فعال، با تجربه و متعهد به صورت مستمر و مداوم این فعالیت ها را پیگیری می نماید و فرهنگ سازی برای باشگاهها را نیز بر اساس فرآیند بازرسی در اولویت برنامه های خود دارد.

سرناظر ستاد نظارت بر باشگاههای ورزشی استان کرمانشاه افزود : عموم جامعه ورزش با مراجعه به سامانه تحت وب به آدرسhttp://nezarat.ifsm.ir یا مراجعه به هیأت پزشکی ورزشی واقع در استادیوم آزادی می توانند با تکمیل فرم مربوطه به صورت مستقیم نسبت به ارائه شکایات و درخواست تشویق باشگاههای ورزشی اقدام و از نتایج امور انجام شده مطلع شوند.

گفتنی است باشگاههای ورزشی جهت آگاهی از استانداردهای تدوین شده، انجام همکاری و رفع مشکلات موجود می توانند قبل از حضور ناظرین ستاد نظارت به هیأت پزشکی ورزشی مراجعه یا با شماره 38355992 تماس حاصل فرمایند و مشاوره های لازم را اخذ نمایند. 

قابل ذکر است کارگاه آموزشی ویژه ناظرین ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی روز چهارشنبه 11 مهرماه در محل سالن آموزشی شهید هادیان با حضور ناظرین و اعضای ستاد و شورای مرکزی برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.